Page 66 - 04_2025
P. 66

n n n                                                n ΕΛΑΣΤΙΚΑ



                                                                              πιο διαδεδομένη μέθοδος είναι μέσω της
                                                                              χρήσης ακτίνων λέιζερ, εξακριβώνοντας
                                                                              το μέγεθος σύγκλισης κι απόκλισης ενός
                                                                              οχήματος. Όι αισθητήρες τοποθετούνται
                                                                              σε κάθε τροχό του αυτοκινήτου, συγχρο-
                                                                              νίζοντας τη θέση τους. Τα αποτελέσματα
                                                                              και οι τιμές απεικονίζονται στον υπολογι-
                                                                              στή του συνεργείου και συγκρίνονται ως
                                                                              προς τους στόχους.

                                                                                Η άλλη μέθοδος, λιγότερο διαδεδομένη,
                                                                              αφορά την τοποθέτηση ανακλαστήρων με
                                                                              μικρές κουκκίδες στους τροχούς, η θέση
                                                                              τους καταγράφεται από μια κάμερα και με-
                                                                              τατρέπεται σε ένα μοντέλο τριών διαστά-
                                                                              σεων. Η τρισδιάστατη αυτή ευθυγράμμιση
                                                                              είναι μια ταχύτερη μέθοδος και λιγότερο
                                 δύο μπροστινοί ή πίσω τροχοί προς τα έξω  περίπλοκη, ενώ διαρκεί μόλις λίγα λεπτά.

                                 (Toe-out) ή προς τα μέσα (Toe-in). Αμφό-       Αναφορικά με το κόστος της διαδικασί-
                                 τερες οι περιπτώσεις μετριούνται σε χιλιο- ας, αυτό ξεκινά κατά προσέγγιση από τα
                                 στά και μοίρες. Αν η τροχιά δεν είναι ευθυ- 20-25 ευρώ ανά συνεργείο (και αν θέλε-
                                 γραμμισμένη σε μια από τις δύο πλευρές,  τε να συνδυάσετε την ευθυγράμμιση με
                                 τότε επηρεάζεται η κίνηση ενός αυτοκινή- τη  ζυγοστάθμιση, η τελική τιμή αυξάνε-
                                 του, με συνέπεια αυτό να κατευθύνεται εί- ται κατά 20-25 ευρώ). Τώρα, σαφώς και
                                 τε προς τα αριστερά, είτε προς τα δεξιά.  υπάρχουν παράγοντες οι οποίοι παίζουν
                                 Αντίστοιχα, θα υπάρχουν διαφορές και στο  το  δικό  τους  ρόλο  στο  οικονομικό  σκέ-
                                 πως αποκρίνεται στις στροφές.                λος, όπως η πολιτική του κάθε επαγγελ-

                                 Η πιο διαδεδομένη μέθοδος                    ματία (αν χρεώνει παραπάνω ή λιγότερο,
                                                                              αν ξεχωρίζει τα μοντέλα μεταξύ SUV, μι-
                                 είναι με χρήση ακτινών λέ-                   κρών, μεσαίων κ.ο.κ.), καθώς και αν δι-

                                 ιζερ και το κόστος ξεκινά                    απιστωθούν περαιτέρω προβλήματα στα
                                 από τα 20 ευρώ                               ελαστικά ή τα ρουλεμάν.
                                                                                Όσον αφορά τα της διάρκειας, ο έλεγχος
                                   Η  ευθυγράμμιση  μπορεί  να  γίνει  σε  και  η  ρύθμιση  της  ευθυγράμμισης  μπο-
                                 όσα  συνεργεία  διαθέτουν  τα  απαραίτη- ρούν να φτάσουν έως και τις 2 ώρες. Βέ-
                                 τα μηχανήματα, όπως το συγκλισιόμετρο  βαια, όπως και το κόστος, ο χρόνος αυτός

                                 (ελέγχει την ικανότητα του οχήματος να  μπορεί να αναπροσαρμοστεί, σύμφωνα με
                                 διατηρεί  ευθύγραμμη  πορεία).  Τεχνικές  τις ανάγκες και το μέγεθος του αυτοκινή-
                                 όπως η ευθυγράμμιση με τη βοήθεια των  του  που  υπόκειται  στη  διαδικασία  (όπως
                                 καθρεπτών δεν είναι οι ιδανικότερες, ει- για  παράδειγμα  η  βαθμονόμηση  των  αι-
                                 δικά στα σύγχρονα μοντέλα, για τα οποία  σθητήρων και των καμερών σε όσα μοντέ-
                                 προτιμάται  η  ηλεκτρονική  διαδικασία.  Η  λα διαθέτουν σύστημα υποβοήθησης).  v


                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 66




          #e-agora_proionda_all_04_2025.indd   66                                                                 31/3/2025   8:49:37 µµ
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71