Page 16 - e-agora_Proionta_06_2025
P. 16

n n n                                               n SERVICE



                                                                              επιδράσεις του καθαρισμού των πρόσθε-
                                                                              των που περιέχονται σε αυτά.

                                                                              Πώς το λογισμικό επηρεάζει

                                                                              το ρυθμό

                                                                                Αφού έγιναν γνωστές οι παραποιημένες
                                                                              μονάδες  ελέγχου  των  κινητήρων  ντίζελ

                                                                              του ομίλου Volkswagen, ο κατασκευαστής
                                                                              πραγματοποίησε  ενημέρωση  λογισμικού
                                                                              για πολλά από τα επηρεαζόμενα μοντέλα.
                                                                              Κατά τη διάρκεια αυτής της ενημέρωσης, η
                                                                              μονάδα ελέγχου του κινητήρα προγραμμα-
                                                                              τίστηκε, μεταξύ άλλων, έτσι ώστε να αυξη-

                                 σε  λανθασμένο  ψεκασμό  καυσίμου.  Μια      θούν οι ρυθμοί ανακυκλοφορίας καυσαερί-
                                 ατελής κάυση με υπερβολικό σχηματισμό        ων, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές
                                 καπνού, μπορεί να φράξει το φίλτρο σω-       του  διοξειδίου  του  αζώτου.  Ως  αποτέλε-
                                 ματιδίων. Στην χειρότερη περίπτωση, η δυ-    σμα,  οι  ιδιοκτήτες  τέτοιων  κινητήρων  με
                                 σλειτουργία οδηγεί σε βλάβη του turbo, η     αναβαθμισμένο λογισμικό, αναφέρουν ότι

                                 οποία είναι ιδιαίτερα δαπανηρή.              μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, ήρ-
                                   Όι  βαλβίδες  που  έχουν  ταλαιπωρηθεί,    θαν αντιμέτωποι με προβλήματα επικαθή-
                                 είναι ένα σύνηθες φαινόμενο και αποτελεί     σεων και την καταστροφή του EGR.
                                 μέρος της φύσης τους. Όι μηχανισμοί ενερ-      Τα ηλεκτρικά καλώδια ή οι ελαττωματι-
                                 γοποίησης  που  βρίσκονται  στη  ροή  των    κές επαφές μιας φίσας, μπορούν να οδη-
                                 αφιλτράριστων καυσαερίων επηρεάζονται        γήσουν  σε  βλάβες  της  βαλβίδας  EGR.
                                 μακροπρόθεσμα.  Σε  ορισμένα  οχήματα,       Βλάβες  όπως  ρωγμές  ή  κατεστραμμέ-
                                 το φαινόμενο συσσωρεύεται, γεγονός το        νες φλάντζες μπορούν επίσης να εμφα-
                                 οποίο επηρεάζει ακόμη και τα νεότερα μο-     νιστούν στις σωληνώσεις του συστήμα-

                                 ντέλα. Στο παρελθόν, δεν ήταν ασυνήθι-       τος EGR. Εάν σημειωθεί απώλεια λαδιού
                                 στο οι βαλβίδες EGR να «βγάζουν» πάνω        στην  περιοχή  της  κεφαλής  του  κυλίν-
                                 από δεκαετία ή 200.000 χιλιόμετρα. Ωστό-     δρου ή στο turbo, οι ατμοί που παράγο-
                                 σο, ζημιές μπορεί να κάνουν την εμφάνισή     νται κατά την καύση, μπορεί να φράξουν
                                 τους ακόμη και σε λιγότερο από 100.000       τη βαλβίδα EGR. Ό καθαρισμός ή η αλ-
                                 χιλιόμετρα. Τα καυσαέρια δεν είναι πάντα     λαγή της βαλβίδας EGR έχει νόημα μό-
                                 ο λόγος της βλάβης, καθώς μπορεί να κα-      νο  όταν  έχει  απομακρυνθεί  ο  παράγο-
                                 ταστραφούν τόσο οι φλάντζες, όσο και οι      ντας  στον  οποίο  οφείλεται  η  εμφάνιση

                                 σερβοκινητήρες λόγω ανάπτυξης υψηλής         των ατμών λιπαντικού.
                                 θερμότητας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέ-        Ακόμη, οι σωλήνες υποπίεσης μπορεί να
                                 πει να παραμελείτε το σέρβις, γιατί με την  είναι μια ακόμη πηγή σφαλμάτων. Η απαι-
                                 καθυστέρηση  στις  αλλαδιές  των  λιπαντι- τούμενη υποπίεση χάνεται λόγω των διαρ-
                                 κών,  κινδυνεύουν  να  χαθούν  οι  θετικές  ροών,  με  αποτέλεσμα  την  αδυναμία  του
                                                                                                                         S

                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 16




          #e-agora_proionda_all_06_2025.indd   16                                                                 31/5/2025   1:55:49 πµ
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21