Page 16 - e-agora_Proionta_06_2025
P. 16
n n n n SERVICE
επιδράσεις του καθαρισμού των πρόσθε-
των που περιέχονται σε αυτά.
Πώς το λογισμικό επηρεάζει
το ρυθμό
Αφού έγιναν γνωστές οι παραποιημένες
μονάδες ελέγχου των κινητήρων ντίζελ
του ομίλου Volkswagen, ο κατασκευαστής
πραγματοποίησε ενημέρωση λογισμικού
για πολλά από τα επηρεαζόμενα μοντέλα.
Κατά τη διάρκεια αυτής της ενημέρωσης, η
μονάδα ελέγχου του κινητήρα προγραμμα-
τίστηκε, μεταξύ άλλων, έτσι ώστε να αυξη-
σε λανθασμένο ψεκασμό καυσίμου. Μια θούν οι ρυθμοί ανακυκλοφορίας καυσαερί-
ατελής κάυση με υπερβολικό σχηματισμό ων, προκειμένου να μειωθούν οι εκπομπές
καπνού, μπορεί να φράξει το φίλτρο σω- του διοξειδίου του αζώτου. Ως αποτέλε-
ματιδίων. Στην χειρότερη περίπτωση, η δυ- σμα, οι ιδιοκτήτες τέτοιων κινητήρων με
σλειτουργία οδηγεί σε βλάβη του turbo, η αναβαθμισμένο λογισμικό, αναφέρουν ότι
οποία είναι ιδιαίτερα δαπανηρή. μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, ήρ-
Όι βαλβίδες που έχουν ταλαιπωρηθεί, θαν αντιμέτωποι με προβλήματα επικαθή-
είναι ένα σύνηθες φαινόμενο και αποτελεί σεων και την καταστροφή του EGR.
μέρος της φύσης τους. Όι μηχανισμοί ενερ- Τα ηλεκτρικά καλώδια ή οι ελαττωματι-
γοποίησης που βρίσκονται στη ροή των κές επαφές μιας φίσας, μπορούν να οδη-
αφιλτράριστων καυσαερίων επηρεάζονται γήσουν σε βλάβες της βαλβίδας EGR.
μακροπρόθεσμα. Σε ορισμένα οχήματα, Βλάβες όπως ρωγμές ή κατεστραμμέ-
το φαινόμενο συσσωρεύεται, γεγονός το νες φλάντζες μπορούν επίσης να εμφα-
οποίο επηρεάζει ακόμη και τα νεότερα μο- νιστούν στις σωληνώσεις του συστήμα-
ντέλα. Στο παρελθόν, δεν ήταν ασυνήθι- τος EGR. Εάν σημειωθεί απώλεια λαδιού
στο οι βαλβίδες EGR να «βγάζουν» πάνω στην περιοχή της κεφαλής του κυλίν-
από δεκαετία ή 200.000 χιλιόμετρα. Ωστό- δρου ή στο turbo, οι ατμοί που παράγο-
σο, ζημιές μπορεί να κάνουν την εμφάνισή νται κατά την καύση, μπορεί να φράξουν
τους ακόμη και σε λιγότερο από 100.000 τη βαλβίδα EGR. Ό καθαρισμός ή η αλ-
χιλιόμετρα. Τα καυσαέρια δεν είναι πάντα λαγή της βαλβίδας EGR έχει νόημα μό-
ο λόγος της βλάβης, καθώς μπορεί να κα- νο όταν έχει απομακρυνθεί ο παράγο-
ταστραφούν τόσο οι φλάντζες, όσο και οι ντας στον οποίο οφείλεται η εμφάνιση
σερβοκινητήρες λόγω ανάπτυξης υψηλής των ατμών λιπαντικού.
θερμότητας. Σε καμία περίπτωση δεν πρέ- Ακόμη, οι σωλήνες υποπίεσης μπορεί να
πει να παραμελείτε το σέρβις, γιατί με την είναι μια ακόμη πηγή σφαλμάτων. Η απαι-
καθυστέρηση στις αλλαδιές των λιπαντι- τούμενη υποπίεση χάνεται λόγω των διαρ-
κών, κινδυνεύουν να χαθούν οι θετικές ροών, με αποτέλεσμα την αδυναμία του
S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 16
#e-agora_proionda_all_06_2025.indd 16 31/5/2025 1:55:49 πµ