Page 11 - e-agora_Proionta_11_2025
P. 11

n SERVICE



               είναι  κρύος  ο  κινητήρας  μη  βιάζεστε  να                   Επειδή πρόκειται για κατασκευές από δι-
               πατήσετε το πεντάλ του γκαζιού.                                αφορετικά υλικά μεταξύ τους, εάν ο κινη-
                                                                              τήρας δεν προθερμανθεί ομαλά, τα εξαρ-
               Στις υψηλές στροφές δημιουρ-                                   τήματα  δεν  θα  έχουν  τη  δυνατότητα  να
               γούνται προβλήματα φθοράς                                      διασταλούν  ομοιόμορφα  και  κατά  συνέ-

               από τη διαστολή των πιστονιών                                  πεια, μπορεί να εμφανίσουν ρωγμές.

                 Ένας  κινητήρας  εσωτερικής  καύσης,                           Μια ακόμη αιτία εμφάνισης των ρωγμών
               ασχέτως  αν  τροφοδοτείται  με  βενζίνη  ή                     μπορεί να είναι η κατά τόπους ανάπτυξη θερ-
               πετρέλαιο,  αποτελείται  από  εκατοντάδες                      μότητας, ένα φαινόμενο το οποίο μπορούμε

               εξαρτήματα,  το  οποίο  σημαίνει  πως  κάθε                    να εξηγήσουμε με παράδειγμα – ξανά – την
               ένα από αυτά, διαστέλλεται με διαφορετι-                       κυλινδροκεφαλή. Κατά την καύση, ο θάλαμός
               κούς ρυθμούς κατά τη διαδικασία θέρμαν-                        της ζεσταίνεται ταχύτερα από ό,τι το υπόλοιπό
               σης. Σε ό,τι αφορά τα πιστόνια, αυτά θερμαί-                   της. Όι διαφορετικές θερμοκρασίες που επι-
               νονται από την καύση η οποία γίνεται στους                     κρατούν είναι ικανές, έστω και μακροπρόθε-
               κυλίνδρους(και κατά συνέπεια διαστέλλο-                        σμα, να οδηγήσουν σε φθορά του υλικού.
               νται, δηλαδή μεγαλώνουν σε περιφέρεια)                         Μεγάλος σύμμαχος το ζέσταμα
               με  ταχείς  ρυθμούς.  Όμως,  τα  τοιχώματα                     και η υπομονή
               των κυλίνδρων, θέλουν περισσότερο χρό-
               νο για τη διαδικασία αυτή, με αποτέλεσμα                         Πέραν των όσων αναφέραμε νωρίτερα

               το λεγόμενο «διάκενο», δηλαδή την από-                         περί  διαστολών  υπό  υψηλές  θερμοκρα-
               σταση μεταξύ των πιστονιών και των τοιχω-                      σίες,  υπάρχει  ακόμη  ένα  ζήτημα  στους
               μάτων του κυλίνδρο, να γίνεται εξαιρετικά                      κρύους  κινητήρες.  Το  καύσιμο  που  δεν
               μικρή. Αυτή η αντίδραση μπορεί να προ-                         κατάφερε  να  καεί  και  έχει  υποστεί  συ-
               καλέσει προβλήματα στις υψηλές στροφές                         μπύκνωση στα κρύα τοιχώματα του κυλίν-
               του κινητήρα, με τις αυξημένες θερμοκρα-                       δρου, μετατράπηκε σε σταγονίδια. Αυτού
               σίες να δημιουργούν την ακόμη μεγαλύτε-                        του είδους οι επικαθίσεις προκαλούν φθο-
               ρη διαστολή των πιστονιών. Έτσι, το υπερ-                      ρά τόσο στα -παγωμένα- τοιχώματα, όσο

               βολικά μεγάλο μέγεθός τους, προκαλεί την                       και στο φίλτρο του λαδιού και μιας και μι-
               φθορά στις οπές των κυλίνδρων και ζημιές                       λάμε για αναλώσιμα τμήματα, αυξάνεται η
               όπως απώλεια συμπίεσης ή πτώση πιστο-                          πιθανότητα εμφάνισης κάποιας βλάβης.
               νιών, ακόμη και εμπλοκή του εμβόλου.                             Εν κατακλείδι, τι να κάνετε για να αποφύ-
                                                                              γετε δυσάρεστες συγκινήσεις; Απλούστατα,
               Έντονες διαφορές στη θερμο-                                    επιλέξτε να ζεστάνετε με απαλό τρόπο τον κι-
               κρασία της κυλινδροκεφαλής                                     νητήρα. Δείξτε χαλαρότητα και υπομονή: Σκε-

               προκαλούν ρωγμές                                               φτείτε τον εαυτό σας, θα αντέχατε να πραγμα-
                                                                              τοποιείτε σπριντ κάθε φορά που ξεκινάτε να
                 Και μιλώντας για ζημιές μέσω της δια-                        κινείστε; Ακόμη και οι κορυφαίοι αθλητές, κά-
               στολής, δεν είναι μόνο τα πιστόνια αυτά τα                     νουν ζέσταμα πρωτού κληθούν για τους αγώ-

               οποία μπορεί να προκαλέσουν προβλήμα-                          νες. Όπως εμείς οι άνθρωποι δε θέλουμε να
               τα. Μεταξύ της κυλινδροκεφαλής και του                         «καούμε», το ίδιο ισχύει με τον κινητήρα, δεν
               μπλοκ του κινητήρα, βρίσκεται η φλάντζα.                       «καρφώνουμε» το πόδι στο γκάζι.      v     S


                                                   11 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ




          #e-agora_proionda_11_2025.indd   11                                                                     1/11/2025   1:22:59 πµ
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16