Page 16 - e-agora.autoagora.gr 8 Ιουνίου 2020
P. 16
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΔΙΕΘΝΗΣ
αυξημένο επίπεδο ελέγχου, ειδικά κατά τη ακριβή απόκριση ελέγχου κινητήρα μέσω
στροφή, που παρέχει στους οδηγούς μια ευ- του e-4ORCE, είμαστε σε θέση να ελέγξου-
χάριστη, ομαλή, προβλέψιμη εμπειρία, με με την κίνηση του οχήματος μόλις πατηθούν
ελάχιστες ρυθμίσεις στο τιμόνι. τα φρένα, προσφέροντας σε όλους τους επι-
βάτες μια σταθερή, ομαλή κύλιση."
3. Απαράμιλλη άνεση για
όλους: 4. Υψηλή αυτοπεποίθηση στο
Από την αρχή, η προηγμένη ομάδα μηχα- δρόμο:
νικών που έχει αναλάβει την ανάπτυξη του Η ηλεκτρική τεχνολογία ελέγχου των τεσ-
e-4ORCE έθεσε την άνεση ως κορυφαία σάρων τροχών αυξάνει την αυτοπεποίθη-
προτεραιότητα. Η πρόκληση ήταν να εξασφα- ση των οδηγών, σε ένα ευρύ φάσμα οδικών
λιστούν οι εντυπωσιακές επιδόσεις ενός EV, συνθηκών. Για παράδειγμα όταν ο οδηγός
παρέχοντας παράλληλα μια υψηλή ποιότητα στρίβει σε χιονισμένους δρόμους, το όχη-
κύλισης για όλους τους επιβάτες, σε ποικίλα μα μπορεί να ακολουθήσει πιστά την επιθυ-
σενάρια οδήγησης. μητή γραμμή του οδηγού, χάρη στον εξαιρε-
Η ανάκτηση ενέργειας από την πέδηση, εί- τικά υψηλής ακρίβειας έλεγχο του κινητήρα
ναι ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα και των φρένων. Με δεδομένο για τον οδηγό
ενός EV. Η τεχνολογία επιτρέπει την ανάκτη- ότι μπορεί να χειριστεί μια τέτοια ποικιλία οδι-
ση ενέργειας όταν το αυτοκίνητο επιβραδύ- κών συνθηκών, η οδήγηση γίνεται ασύγκριτα
νει και, στη συνέχεια, την “στέλνει” ξανά πί- συναρπαστική.
σω στην μπαταρία. Το “βήμα” και η “βύθιση” "Αναπτύξαμε αυτήν την τεχνολογία για να
του οχήματος, που φέρει την τεχνολογία e- λειτουργεί στο παρασκήνιο και να μην διατα- Η τεχνολογία
γεννήθηκε
4ORCE ελαχιστοποιούνται με την προσθήκη ράσσει τον οδηγό", καταλήγει ο Hiraku. “Θέ- από τα
ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και λουμε ακόμη και οι αρχάριοι οδηγοί να νιώ- διδάγματα που
από τον πίσω κινητήρα, εκτός του συνηθισμέ- θουν άνετα με τις αντιδράσεις του οχήματος, αντλήθηκαν
από την
νου αντίστοιχου τρόπου με τον εμπρόσθιο κι- με έναν εξαιρετικά φυσικό τρόπο. Μόλις οι ανάπτυξη του
νητήρα. Για παράδειγμα, κατά την επιβράδυν- άνθρωποι συνηθίσουν να οδηγούν ένα αυτο- συστήματος
ση στους δρόμους της πόλης αυτό βοηθά κίνητο με το e-4ORCE, μπορεί να τους φανεί κατανομής της
τους επιβάτες να μην αναταράσσονται. Έτσι παράξενο αν οδηγήσουν ένα άλλο χωρίς το ροπής ATTESA
E-TS του
μειώνονται οι πιθανότητες για ναυτία και σχε- σύστημα αυτό.” v Nissan GT-R.
τική δυσφορία. Ομοίως, σε δύσβατους, ανώ-
μαλους δρόμους και όταν το όχημα επιταχύ-
νει, ο έλεγχος του κινητήρα βελτιστοποιείται
για να διατηρεί την μέγιστη δυνατή άνεση
στην κύλιση, ελαχιστοποιώντας την ακανόνι-
στη κίνηση.
“Η απόκριση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί
να προσφέρει εξαιρετική επιτάχυνση, αλλά
αυτό από μόνο του δεν ήταν ο στόχος μας”,
δήλωσε ο Hiraku. "Εκμεταλλευόμενοι την
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 16
#e-agora-themata-08-6-20.indd 16 6/6/2020 1:58:41 μμ