Page 22 - e-agora_29-6-29_themata
P. 22

n ΔΟΚΙΜΗ MINI Cooper SE


               νητη εναλλακτική του, το MINI Cooper SE,     Φόρτιση,          σετε παρακάτω για το νέο MINI Cooper SE.
               ένα όνομα, που ναι μεν ακούγεται συνηθι-     αλλά
               σμένο, αλλά είναι τελείως καινούργιο δε. Ας   γρήγορη:         ΜΙΚΡΟ, ΜΕ ΕΞΥΠΝΟΥΣ
               το δούμε πιο αναλυτικά.                      Στην ιδανική      ΧΩΡΟΥΣ
                                                            περίπτωση,
                 Το  MINI  είναι  ξεκάθαρο.  Ό  Sir  Alec   το Cooper SE        Τον  καιρό,  που  πρωτοεμφανίστηκε  το
               Issigonis το εμπνεύστηκε και το υλοποίησε    θα «γεμίσει»      MINI, το 1959, το βρετανικό μοντέλο ήταν
               ως το πρώτο σύγχρονο μικρό αυτοκίνητο με     ξανά σε 35        ένα παράδειγμα προς μίμηση σε ό,τι αφο-
                                                            λεπτά, κάτι
               κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια και μετά-     που είναι         ρά την εκμετάλλευση χώρου. Με ακριβές
               δοση της κίνησης στον μπροστινό άξονα. Το    αρκετά            εξωτερικό μήκος 3,06 μέτρα πρόσφερε χώ-
               1956 ξεκίνησαν τα σχέδιά του, ενώ το βρετα-  συχνά                      ρο για τέσσερις επιβάτες και απο-
               νικό μοντέλο χαρακτηρίστηκε ως «το λαμα-     απαραίτητο...                    σκευές.  Σκεφθείτε  μόνο
               ρινένιο αποτέλεσμα της κρίσης του Σουέζ».                                         πως ένα σύγχρονο διθέ-
               Τρία χρόνια αργότερα αυτό το αυτοκινητάκι                                           σιο Smart έχει μήκος
               πήρε σάρκα και οστά (ή μάλλον «λαμαρίνες                                              2,70 μέτρα, τη στιγ-
               και ελαστικά») ως μοντέλο της Austin. Εκεί-                                           μή που το σημερινό

               νη την εποχή, το 1959, στη Γερμανία και στον                                           MINI  έχει  φτάσει
               υπόλοιπο κόσμο κυριαρχούσε ο Σκαραβαί-                                                 ήδη τα 3, 85 μέτρα.
               ος της VW, που εφοδιαζόταν με ένα κινητή-                                             Παρόλ’  αυτά,  πα-
               ρα τοποθετημένο πάνω από τον πίσω άξονα,                                             ραμένει  ένα  μοντέ-
               αλλά είχε και ένα ιδιαίτερα στενό εσωτερι-                                          λο της μικρής κατηγο-
               κό. Το 2001 η μάρκα “MINI” έγινε εταιρεία                                        ρίας, αφού τα σύγχρονα
               του ομίλου BMW (ως τελευταίο απομεινάρι      Αυτό είναι                      μικρομεσαία έχουν φτάσει σε
               του... φιάσκου Rover). Το πρόσθετο όνομα     που διακρίνει     σημείο να εκτείνονται ακόμα και έως τα 4,5
               “Cooper” το απόκτησε όταν  ο John Cooper     το Ε-MINI         μέτρα. Έτσι, δε θα έπρεπε κανείς να τρέφει
               χρησιμοποίησε τις εμπειρίες του για να βελ-  από τα μικρά      πολλές  ελπίδες  σχετικά  με  τους  εσωτερι-
                                                            αυτοκίνητα:
               τιώσει τον όχι και τόσο... ζωντανό κινητήρα   Η οδική          κούς χώρους, τουλάχιστον στις θέσεις του
               A της Morris, από 34 σε 55 ίππους, και λί-   συμπεριφορά       πίσω μέρους του αυτοκινήτου. Όι προδια-
               γο αργότερα στους 70 ίππους της έκδοσης      που               γραφές ασφαλείας, που προέκυψαν και από
                                                            παραπέμπει σε
               Cooper S, κίνηση που έφερε στο βελτιωτή 2    αυτοκίνητο-       τα crash test, υποχρέωσαν τους κατασκευα-
               λίρες μπόνους από κάθε MINI που πουλιό-      scooter!          στές να φτιάξουν τις πόρτες πολύ παχιές και
               ταν. Κάπως έτσι, λοιπόν, φτάσαμε στο όνομα   Κανείς δεν
                                                            μπορεί να
               του νέου MINI Cooper SE. Τα όρια εκπομπής    πιάσει στο

               ρύπων CO2 της Ε.Ε. (ναι, η σημερινή κατά-    δρόμο αυτό
               σταση συμπίπτει κάπως με την τότε πετρελα-   το... μπρελόκ.
               ϊκή κρίση) πίεσαν τους κατασκευαστές αυ-
               τοκινήτων και τους πελάτες, ωθώντας τους
               στην ηλεκτροκίνηση, κάτι που σήμερα ακού-
               γεται με περισσότερο αρνητικό τόνο απ’ όσο
               πραγματικά είναι. Γιατί, παρ’ ό,τι λέγεται και
               ακούγεται, η ηλεκτροκίνηση είναι διασκεδα-
               στική και έχει σχετικά πολλά πλεονεκτήμα-
               τα, αλλά και μειονεκτήματα, όπως θα διαβά-


                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 22




          #e-agora-themata-29-6-20.indd   22                                                                      29/6/2020   2:13:50 μμ
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27