Page 25 - e-agora 21-9-20
P. 25
n ΠΡΏΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Kia XCeed 1.6 CRDi 48V iMT
Η καινοτόμος τεχνολογία
δεν επιβαρύνει τίποτε
στο εσωτερικό του
XCeed: Το cock-
pit δεν εξοπλίζεται
με επιπλέον στοιχεία,
που θα μπορούσαν να
μπερδεύουν το χρήστη
ή να του αποσπούν την
προσοχή, ενώ το κιβώτιο
ταχυτήτων είναι
ένα νορμάλ
χειροκίνητο.
Η crossover-SUV σχεδίαση κάνει το
XCeed να δείχνει μεγαλύτερο απ’ όσο
πραγματικά είναι: το μήκος του φτάνει τα
4,40 m, όσα δηλαδή περίπου φτάνει ένα
μικρομεσαίο μοντέλο.
νήτρια εκκίνησης του κινητήρα τον θέτει
και πάλι σε λειτουργία και η ηλεκτρονι-
κή διαχείριση «κλείνει» το συμπλέκτη. Αν
η επιλεγμένη σχέση δεν είναι η απόλυτα
σωστή, τα ηλεκτρονικά ρυθμίζουν ανά-
λογα τις στροφές λειτουργίας του κινητή-
ρα, ενώ αν υπάρχει πλήρης δυσαναλογία,
προειδοποιεί τον οδηγό ένας δυνατός και
οξύς ήχος να αλλάξει ταχύτητα, το δε σύ-
στημα διαχείρισης επαναλειτουργεί τον κι-
νητήρα ως προφύλαξη, αφήνοντας το συ-
μπλέκτη «ανοιχτό». Όλα αυτά είναι δυνατά
από την τετάρτη έως την έκτη σχέση και σε Ανάμεσα σε ένα μικρομεσαίο μοντέλο και ένα SUV: η
ελευθερία χώρου για τα πόδια είναι μια χαρά, αλλά το
ταχύτητες μέχρι και 125 km/h. περιθώριο πάνω από το κεφάλι μικρό. Το κάθισμα του
Ό συνδυασμός του ήπιου υβριδικού συ- οδηγού βρίσκεται κατά 85 mm πιο ψηλά σε σχέση με αυτό
στήματος 48 Volt (η γεννήτρια-μίζα ωθεί κι του «κανονικού» Ceed.
αυτή το αυτοκίνητο) και του χειροκίνητου σης εξελίχθηκε από το αντίστοιχο κέντρο
συστήματος μετάδοσης με έναν ηλεκτρο- των Κορεατών στο Rüsselsheim της Γερ-
νικά ελεγχόμενο συμπλέκτη είναι μια πα- μανίας, ενώ το υλικό προέρχεται από την
γκόσμια καινοτομία. Το σύστημα διαχείρι- Valeo. Η ήπια υβριδική τεχνολογία εξοικο-
S S
25 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata-21-9-20-.indd 25 18/9/2020 9:50:36 π