Page 10 - e-agora 28-9-20
P. 10
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΔΙΕΘΝΗΣ
κή έκδοση». Είναι τόσο καλό όσο και... εξα-
φανισμένο πια σε αυτήν την κατηγορία, αλλά
για την BMW απαραίτητο. Αυτό φαίνεται επί-
σης από το γεγονός ότι σχετικά με αυτό δίνε-
ται ασυνήθιστα μεγάλη προσοχή στο δελτίο
Τύπου της βαυαρικής φίρμας. Στην έκδο-
ση Competition είναι standard ένα αυτόμα-
το κιβώτιο 8 σχέσεων, το οποίο αντικαθιστά
το παλιό, που ήταν διπλού συμπλέκτη. Το κι-
βώτιο έχει, μεταξύ άλλων, ανάλογη εγκατά-
σταση στην M5 και λειτουργεί εξαιρετικά κα-
στής κατασκευής» του, το μπλοκ είναι πλέον λά κι εκεί. Επομένως, αυτό δεν αναμένεται να
πιο σταθερό και μπορεί να αντέξει σε υψηλό- αλλάξει με τις M3 και M4. Το κιβώτιο-μετα-
Με απλούς τερες πιέσεις καύσης. Στις κυλινδρικές επεν-
αριθμούς: τροπέας ροπής της ZF ζυγίζει 25 κιλά περισ-
η «βασική» δύσεις έχει τοποθετηθεί νέα επίστρωση για σότερο σε σχέση με το χειροκίνητο εξατάχυ-
έκδοση έχει περισσότερη ελευθερία περιστροφής, ενώ το κιβώτιο, αλλά -φυσικά- αλλάζει τις σχέσεις
τώρα ισχύ 480 το βάρος του σφυρήλατου στροφαλοφόρου
PS και ροπή άξονα έχει μειωθεί. Δύο κυκλώματα τρο- πολύ πιο γρήγορα. Τα χαρακτηριστικά των αλ-
550 Nm, ενώ λαγών μπορούν να ρυθμιστούν σε τρία στά-
η Competition φοδοτούν επίσης τους στροβιλοσυμπιεστές δια. Στη χειροκίνητη λειτουργία κρατάει επί-
είναι ακόμα καυσίμου (τα turbo δηλαδή) με κρύο νερό
πιο ισχυρή και μια ηλεκτρική αντλία διατηρεί την ψύξη σης τα γρανάζια ως τον «κόφτη».
με 510 PS και Υπάρχει, όμως, μια έκπληξη με την τετρακί-
ροπή 650 Nm. σε λειτουργία μετά από την απενεργοποίηση νηση "M xDrive". Το γεγονός ότι η αιχμή του
του κινητήρα. Η ουσία είναι ότι αυτό σημαί- δόρατος της BMW στη μεσαία κατηγορία δέ-
νει πολλή δύναμη! Με απλούς αριθμούς: η χεται τις δυνάμεις κίνησης και τους τέσσερις
«βασική» έκδοση έχει τώρα ισχύ 480 PS και τροχούς της για πρώτη φορά ήταν ευρέως
ροπή 550 Nm, ενώ η Competition είναι ακό- γνωστό. Πάντως, σε αντίθεση με τις αρχικές
μα πιο ισχυρή με 510 PS και ροπή 650 Nm. υποθέσεις, η έκδοση Competition παραμέ-
Ένα αξιοπρεπές άλμα 60 PS στην απόδοση νει ως standard πισωκίνητη, αφού η κίνηση
σε σχέση με την παλιά έκδοση Competition! σε όλους τους τροχούς προσφέρεται μόνο ως
Όι αρχικού επιπέδου εκδόσεις επιταχύνουν εξτρά. Το σύστημα έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε
από στάση ως τα 100 km/h μέσα σε 4,2 δευ- να δίνεται περισσότερη ισχύς στο πίσω μέρος,
τερόλεπτα, ενώ η Competition είναι κατά 0,3 αν και η κατανομή της ισχύος είναι μεταβλη-
δευτερόλεπτα ταχύτερη. Επίσης, με επιπλέον τή. Στο "normal" πρόγραμμα οδήγησης κινεί-
χρέωση δίνεται η δυνατότητα ανώτερης τελι- ται μόνο ο πίσω άξονας. Εκεί, ένα ενεργό δι-
κής ταχύτητας 290 έναντι 250 km/h. αφορικό περιορισμένης ολίσθησης κατανέμει
Η τετρακίνηση xDrive στην την ισχύ μεταξύ των τροχών. Ό εμπρός άξονας
Competition είναι απλά προ- ενεργοποιείται σταδιακά μόνο όταν υπάρχει
ολίσθηση. Όπως και με την M5, όταν το ESP
αιρετική είναι απενεργοποιημένο, διατίθεται επίσης μια
Η BMW παραμένει πιστή στη χρήση χει- αμιγώς πισωκίνητη λειτουργία, για να... κατα-
ροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων για τη «βασι- στρέφετε τα ελαστικά σε γρήγορη κίνηση... S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 10
#e-agora-themata-28-9-20.indd 10 25/9/2020 11:19:33 π