Page 36 - e-agora 29-03-21
P. 36
n ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ Βενζίνη VS Ρεύμα
Με μία πρώτη
ματιά θα
διαπιστώσει
κανείς ότι
το κόστος
απόκτησης
ενός
ηλεκτρικού
είναι αισθητά
υψηλότερο σε
σχέση με μία
«συμβατική
έκδοση»
με θερμικό
κινητήρα.
κτησης 31.900 ευρώ (μαζί με την κρα- ίδιο χρονικό διάστημα η έκδοση βενζί-
τική χορήγηση) και 24.900 ευρώ αντί- νης απαιτεί ένα ποσό της τάξης των 800
στοιχα. Συνεπώς σε πρώτη φάση αξίζει ευρώ. Συνεπώς στα πέντε χρόνια προ-
να τονίσουμε ότι το κόστος απόκτησης κύπτει μία διαφορά της τάξης των 510
του ηλεκτρικού είναι αυξημένο κατά ευρώ υπέρ του αμιγώς ηλεκτρικού μο-
7.000 ευρώ. ντέλου.
Κόστος συντήρησης σε βά- Κατανάλωση: Σημαντικό
θος 5ετίας πλεονέκτημα για το ηλε-
Μπορεί η τιμή απόκτησης του ηλε- κτρικό
κτρικού e-208 να είναι αυξημένη, αλ- Το μεγάλο πλεονέκτημα των αμιγώς
λά η έρευνά μας έδειξε ότι το κόστος ηλεκτρικών μοντέλων εντοπίζεται στις
συντήρησης είναι σημαντικά μειωμένο καθημερινές μετακινήσεις, μιας και
έναντι της έκδοσης βενζίνης. Στη διαδι- απαλλάσσονται από το υψηλό κόστος
κασία αξιολόγησης συντήρησης σε βά- καυσίμων. Για την έρευνά μας θεωρή-
θος 5ετίας ήταν σημαντική η συνεισφο- σαμε ότι ο μέσος οδηγός διανύει μία
ρά της εταιρείας ΓΚΑΛΛΟ ΑΕ, επίσημος απόσταση 15.000 χλμ. ανά έτος και βά-
διανομέας του Δικτύου Peugeot, την σει αυτής της τιμής προχωρήσαμε στην
οποία και ευχαριστούμε. Σύμφωνα, λοι- ανάλυση του κόστους κατανάλωσης.
πόν, με τα δεδομένα που μας δόθηκαν, Ξεκινώντας από το Peugeot e-208 και
το κόστος συντήρησης του αμιγώς ηλε- με δεδομένο ότι η φόρτιση θα γίνεται
κτρικού Peugeot e-208 αγγίζει τα μό- μέσω οικιακού δικτύου (0,11057 ευρώ
λις 290 ευρώ σε βάθος 5ετίας, ενώ στο ανά kWh), προέκυψε ότι στα 100 χλμ.
S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ 36
#e-agora-themata-29-03-21.indd 36 26/3/2021 4:25:43 μμ