Page 38 - e-agora 29-03-21
P. 38
n ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ Βενζίνη VS Ρεύμα
Ο αγοραστής
του αμιγώς
ηλεκτρικού
Peugeot,
μέσα σε
πέντε χρόνια
θα έχει
αποσβέσει
το επιπλέον
κόστος
αγοράς, ενώ
από εκεί
και πέρα θα
εξοικονομεί
συνεχώς
χρήματα
λόγω των
χαμηλότερων
λειτουργικών
εξόδων.
απαιτείται ένα πόσο της τάξης του 1,62 τώτατο όριο που πλέον έχει οριστεί στα
ευρώ, δηλαδή 243 ευρώ ανά έτος. 122 γρ./χλμ. Τέλος, η διαφορά ως προς
Αντιστοίχως, με τη μέση τιμή της βενζί- την ασφάλιση του οχήματος είναι αμε-
νης στα 1,428 ευρώ/λίτρο και την πραγ- λητέα, αφού στη χώρα μας δεν υφίστα-
ματική κατανάλωση στα 7,1 λτ./100 ται κάποιο επιπλέον κόστος ασφάλισης
χλμ. (σύμφωνα με τη δοκιμή μας), υπο- των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
λογίσαμε ότι στα 100 χλμ. το κόστος
καυσίμου ανέρχεται στα 10,14 ευρώ. Συμπέρασμα: Απόσβεση
Συμπεραίνουμε, λοιπόν, ότι υπάρχει στα 5 χρόνια
μία διαφορά της τάξης των 1.278 ευ- Το αποτέλεσμα που προέκυψε συ-
ρώ ανά έτος και σε βάθος 5ετιάς η δια- γκρίνοντας τα δύο αυτοκίνητα είναι ότι
φορά υπέρ του ηλεκτρικού εκτοξεύεται τα μειωμένα έξοδα σε βάθος 5ετίας έρ-
στα 6.390 ευρώ.
χονται στο ίδιο επίπεδο με τη διαφορά
Λοιπά λειτουργικά έξοδα στο κόστος αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα, μέσα σε πέντε
Πέρα από το κόστος συντήρησης και χρόνια, η διαφορά στα έξοδα έφτασε
καυσίμων, υπάρχουν και τα υπόλοιπα στα 6.900 ευρώ, ενώ η διαφορά κατά
λειτουργικά έξοδα, αλλά στην περίπτω- την αγορά άγγιζε όπως αναφέραμε τα
ση μας δεν επηρεάζουν την έρευνα. 7.000 ευρώ. Έτσι, ο αγοραστής του αμι-
Αναλυτικότερα, ως προς τα τέλη κυκλο- γώς ηλεκτρικού Peugeot, μέσα σε πέ-
φορίας και τα δύο αυτοκίνητα έχουν ντε χρόνια θα έχει αποσβέσει το επι-
μηδενικό κόστος, μιας και το περιβαλ- πλέον κόστος αγοράς, ενώ από εκεί και
λοντικό αποτύπωμα του e-208 είναι μη- πέρα θα εξοικονομεί συνεχώς χρήματα
δενικό και ο 1,2 PureTech εκπέμπει λόγω των χαμηλότερων λειτουργικών
CO2 121 γρ./χλμ., λιγότερα από το κα- εξόδων. v
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ 38
#e-agora-themata-29-03-21.indd 38 26/3/2021 4:28:25 μμ