Page 33 - 03_2025
P. 33
n ΑΠΟΨΕΙΣ Μικρά 2024
από την πτώση απόδοσης των κινητών,
προβληματίζονται. Όι αυτοκινητοβιομη-
χανίες απαντούν στους υποψήφιους αγο-
ραστές, πως πράγματι οι μπαταρίες ενός
ηλεκτρικού αυτοκινήτου χάνουν κατά μέ-
σο όρο το 2%- 2,5% της χωρητικότητάς
τους κάθε χρόνο.
Όυσιαστικά λοιπόν μέσα σε μια 5ετια λει- λά στην πορεία επιταχύνεται με πολύ γρή-
τουργίας η μπαταρία ενός αυτοκινήτου θα γορους ρυθμούς. Σημαντικό ρόλο σε αυτό
χάσει από 10% έως 12,5% της χωρητικό- παίζει το μοντέλο, αλλά και το σύστημα
τητάς της. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ψύξης της μπαταρίας.
την μείωση και της διαθέσιμης αυτονομίας, Ακραίες καιρικές συνθήκες
αφού σε ένα αυτοκίνητο που η αρχική αυ-
τονομία ήταν 450 χιλιόμετρα, 5 χρόνια με- και λάθη στην φόρτιση οι κυ-
τά θα έχει πέσει στα 390 με 405 χιλιόμετρα. ριότερες αιτίες απώλειας
Έρευνα της Geotab ισχυρίζε- Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας ενός ηλε-
ται πως η απώλεια μπορεί να κτρικού αυτοκινήτου, εξαρτάται από μια
φτάσει έως 4.2% κάθε χρόνο αλληλουχία παραγόντων. Το μόνο σίγου-
ρο είναι πως η σταδιακή μείωση της χω-
Πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Geotab ρητικότητάς της είναι ένα γεγονός που κα-
αλλάζει λίγο τους ισχυρισμούς των βιομη- νείς δεν θα αποφύγει. Εμείς το μόνο που
χανιών αυτοκινήτου. Η Αμερικανική εται- μπορούμε να κάνουμε είναι να επιβραδύ-
ρεία πραγματοποίησε έρευνα σε 6.300 νουμε την εξασθένιση της αποδοτικότητάς
ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαφόρων βιομη- της. Αρχικά αποφεύγουμε τη φόρτιση της
χανιών και κατέληξε στο αποτέλεσμα πως μπαταρίας στο 100%, με τα ιδανικά επίπε-
η μείωση της απόδοσης μιας μπαταρίας δα φόρτισης να είναι από 20 έως 80%.
ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να Αν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη,
«αγγίξει» ακόμα και το 4.2% σε ένα χρό- προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε την
νο. Αν το δούμε σε βάθος 5ετίας, η πτώ- ενέργειά της το συντομότερο δυνατό. Απο-
ση θα αγγίξει το 21%, και η αυτονομία του φεύγουμε όσο μπορούμε τις έντονες επιτα-
αυτοκινήτου θα έχει μειωθεί ραγδαία. χύνσεις, ειδικά αν είναι κρύα η μπαταρία. Το
Τα πρώτα 3 με 4 χρόνια η έντονο κρύο και η ακραία ζέστη αποτελούν
απώλεια είναι σταθερά χαμηλή μεγάλο εχθρό της μπαταρίας μας, γι αυτό
φροντίζουμε να παρκάρουμε σε σκιά το κα-
και στη συνέχεια επιταχύνεται λοκαίρι και σε κλειστό parking τον χειμώνα.
Σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι και Η συχνή χρήση ταχυφορτιστών θα μειώ-
ο ρυθμός της μείωσης. Χαρακτηριστικά δι- σει την αποδοτικότητα της μπαταρίας, γι αυ-
απιστώθηκε ότι η απώλεια της απόδοσης τό προτιμάμε την φόρτιση εναλλασσόμενου
δεν είναι γραμμική. Τα πρώτα 3 ή 4 χρό- ρεύματος. Ποτέ δεν αφήνουμε το επίπεδο
νια η απώλεια είναι σταθερά χαμηλή, αλ- φόρτισης να πέσει κάτω από το 20%. v
S
33 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
33
33
#e-agora-themata_03_2025 internet.indd 33 4/3/2025 12:26:28 µµ