Page 35 - 03_2025
P. 35
n ΤΕΧΝΙΚΟ Μικρά 2024
μα 48V αλλά κι ένα έξτρα μικρό ηλεκτρικό
μοτέρ απόδοσης 29 ίππων και 55 Nm ρο-
πής. Το υψηλής τάσης (48V) έχει ρόλο την
τροφοδοσία του υβριδικού συστήματος,
με την αποκλειστικά παραγόμενη ηλεκτρι-
κή ενέργεια από το μοτέρ των 28 ίππων.
Από εκεί και πέρα, ένας μετατροπέας τά-
σης συνεχούς ρεύματος (DC) χρησιμοποι-
εί το ηλεκτρικό ρεύμα και θα το στέλνει
σε ένα δεύτερο δίκτυο μικρότερης τάσης.
Αυτό θα είναι στα 12V και θα αναλαμβάνει
την τροφοδοσία του εξοπλισμού του αυτο-
κινήτου (π.χ. κλιματισμός).
Αυτός, σε χαμηλές ταχύτητες (π.χ. παρ-
κάρισμα) κινεί μόνος του το mild hybrid C3
Όσον αφορά τον ηλεκτροκινητήρα των Έχει καδένα χρονισμού και όχι
29 ίππων, έχει τοποθετηθεί μέσα στο επί- ιμάντα, για χαμηλότερο κόστος
σης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέ- συντήρησης
κτη έξι σχέσεων (Dual Clutch System 6),
όπου βρίσκεται και η ηλεκτρονική μονά- Όι διαφοροποιήσεις του βενζινοκινητή-
δα (ECU). Λόγω της ισχύος και της θέσης ρα συνεχίζονται με το μέσο χρονισμού του.
του, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί και κινεί Δεν έχει ιμάντα αλλά έχει επιλεγεί καδένα
το Citroen C3 hybrid σε μικρές ταχύτητες χρονισμού. Με τον τρόπο αυτό το Citroen
(π.χ. παρκάρισμα – ξεπαρκάρισμα και μι- C3 hybrid κερδίζει σε αξιοπιστία, μιας και
κρές αποστάσεις ). Επιπλέον, μέσω της μί- τον ιμάντα πρέπει να τον αλλάζεις συχνό-
ζας δίνει ισχύ στον θερμικό κινητήρα για τερα (σ.σ. περίπου 80.000 χλμ.) ενώ η κα-
κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου (π.χ. στο δένα αντέχει περισσότερο.
φανάρι). Είναι οι περίφημες αστικές συν- H μπαταρία του Citroen C3
θήκες οδήγησης στις οποίες το hybrid C3 Hybrid 100 PS
μπορεί να λειτουργεί σε ποσοστό 50% με
χρήση ηλεκτρικής ενέργειας (μηδενική Από πού αντλεί ενέργεια ο ηλεκτροκι-
κατανάλωση + μηδενικοί ρύποι). νητήρας; Είναι μία αυτοφορτιζόμενη μπα-
Κάτι ανάλογο γίνεται και σε συνθήκες ταρία ιόντων λιθίου που τροφοδοτεί με
cruising. Μέχρι τα 145 χλμ./ώρα σε κά- ρεύμα το μοτέρ, όποτε χρειαστεί. Έχει μι-
θε άφημα του γκαζιού το θερμικό μοτέρ κτή χωρητικότητα 0,89 κιλοβατώρων, εκ
σβήνει πάει «σβηστό». Από την άλλη, σε των οποίων οι 0,43 kWh είναι η ωφέλι-
απότομες επιταχύνσεις το ηλεκτρικό μο- μη χωρητικότητα. Όπως ισχύει σε κάθε
τέρ δίνει επιπλέον ισχύ 12 περίπου ίπ- mild hybrid μοντέλο, η μπαταρία φορτίζει
πων (9 kW). Χάρη σε όλα τα παραπάνω σε κάθε επιβράδυνση/φρενάρισμα από το
το Citroen C3 hybrid έχει μειωμένη κατα- βενζινοκινητήρα, που θα λειτουργεί σαν
νάλωση κατά 15%. γεννήτρια (ανάκτηση ενέργειας). v
S
35 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
35
35
#e-agora-themata_03_2025 internet.indd 35 4/3/2025 12:26:33 µµ