Page 35 - 03_2025
P. 35

n ΤΕΧΝΙΚΟ                Μικρά 2024



               μα 48V αλλά κι ένα έξτρα μικρό ηλεκτρικό
               μοτέρ απόδοσης 29 ίππων και 55 Nm ρο-
               πής. Το υψηλής τάσης (48V) έχει ρόλο την
               τροφοδοσία  του  υβριδικού  συστήματος,
               με την αποκλειστικά παραγόμενη ηλεκτρι-
               κή ενέργεια από το μοτέρ των 28 ίππων.
               Από εκεί και πέρα, ένας μετατροπέας τά-
               σης συνεχούς ρεύματος (DC) χρησιμοποι-
               εί το ηλεκτρικό ρεύμα και θα το στέλνει

               σε ένα δεύτερο δίκτυο μικρότερης τάσης.
               Αυτό θα είναι στα 12V και θα αναλαμβάνει
               την τροφοδοσία του εξοπλισμού του αυτο-
               κινήτου (π.χ. κλιματισμός).
                 Αυτός, σε χαμηλές ταχύτητες (π.χ. παρ-
               κάρισμα) κινεί μόνος του το mild hybrid C3
                 Όσον  αφορά  τον  ηλεκτροκινητήρα  των                       Έχει καδένα χρονισμού και όχι
               29 ίππων, έχει τοποθετηθεί μέσα στο επί-                       ιμάντα, για χαμηλότερο κόστος

               σης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέ-                        συντήρησης
               κτη έξι σχέσεων (Dual Clutch System 6),
               όπου βρίσκεται και η ηλεκτρονική μονά-                           Όι διαφοροποιήσεις του βενζινοκινητή-
               δα (ECU). Λόγω της ισχύος και της θέσης                        ρα συνεχίζονται με το μέσο χρονισμού του.
               του, ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί και κινεί                       Δεν έχει ιμάντα αλλά έχει επιλεγεί καδένα
               το Citroen C3 hybrid σε μικρές ταχύτητες                       χρονισμού. Με τον τρόπο αυτό το Citroen
               (π.χ. παρκάρισμα – ξεπαρκάρισμα και μι-                        C3 hybrid κερδίζει σε αξιοπιστία, μιας και
               κρές αποστάσεις ). Επιπλέον, μέσω της μί-                      τον ιμάντα πρέπει να τον αλλάζεις συχνό-
               ζας δίνει ισχύ στον θερμικό κινητήρα για                       τερα (σ.σ. περίπου 80.000 χλμ.)  ενώ η κα-
               κάθε εκκίνηση του αυτοκινήτου (π.χ. στο                        δένα αντέχει περισσότερο.

               φανάρι). Είναι οι περίφημες αστικές συν-                       H μπαταρία του Citroen C3
               θήκες οδήγησης στις οποίες το hybrid C3                        Hybrid 100 PS
               μπορεί να λειτουργεί σε ποσοστό 50% με
               χρήση  ηλεκτρικής  ενέργειας  (μηδενική                          Από  πού  αντλεί  ενέργεια  ο  ηλεκτροκι-
               κατανάλωση + μηδενικοί ρύποι).                                 νητήρας; Είναι μία αυτοφορτιζόμενη μπα-
                 Κάτι ανάλογο γίνεται και σε συνθήκες                         ταρία  ιόντων  λιθίου  που  τροφοδοτεί  με
               cruising. Μέχρι τα 145 χλμ./ώρα σε κά-                         ρεύμα το μοτέρ, όποτε χρειαστεί. Έχει μι-
               θε άφημα του γκαζιού το θερμικό μοτέρ                          κτή χωρητικότητα 0,89 κιλοβατώρων, εκ
               σβήνει πάει «σβηστό». Από την άλλη, σε                         των οποίων οι 0,43 kWh είναι η ωφέλι-

               απότομες επιταχύνσεις το ηλεκτρικό μο-                         μη  χωρητικότητα.  Όπως  ισχύει  σε  κάθε
               τέρ  δίνει  επιπλέον  ισχύ  12  περίπου  ίπ-                   mild hybrid μοντέλο, η μπαταρία φορτίζει
               πων (9 kW). Χάρη σε όλα τα παραπάνω                            σε κάθε επιβράδυνση/φρενάρισμα από το
               το Citroen C3 hybrid έχει μειωμένη κατα-                       βενζινοκινητήρα,  που  θα  λειτουργεί  σαν
               νάλωση κατά 15%.                                               γεννήτρια (ανάκτηση ενέργειας).   v
  S

                                                   35 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
                                                   35
                                                   35


          #e-agora-themata_03_2025 internet.indd   35                                                             4/3/2025   12:26:33 µµ
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40