Page 93 - 03_2025
P. 93
n ΔΟΚΙΜΗ Honda Civic Type R FL5
ση, τα Dual Axis εμπρός γόνατα που είναι
εξελιγμένα για να μην «τραβά» δεξιά-αρι-
στερά το εμπρός μέρος κατά την επιτάχυν-
ση, τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω,
το άκαμπτο πλαίσιο και το μακρύ μετα-
ξόνιο, φαίνεται πως η συνταγή του Civic
Type R FL5 θα είναι επιτυχημένη.
Ίσως η λέξη «επιτυχημένη» να είναι μι-
κρή. Μόλις «φορέσεις» τα bucket καθί-
σματα, δεθείς με την κόκκινη ζώνη και
κουμπώσεις 1η σχέση στον αλουμινένιο
επιλογέα-ποίημα και επιλέξεις τη ρύθμι-
ση R+, που σφίγγει την ανάρτηση, βα-
ραίνει το τιμόνι και αλλάζει την απόκρι-
ση του κινητήρα, παίρνεις μέρος σε μια
μυσταγωγία που δυστυχώς λείπει από
την πλειοψηφία των σημερινών sport
αυτοκινήτων.
Όι εξαιρετικά κοντές διαδρομές του επι-
λογέα ταχυτήτων με την σκληρή αίσθηση Οι τροχοί 19 σε σαφήνεια και αμεσότητα, και κατευθύ-
κατά το κούμπωμα σε κάνουν να θες να ιντσών είναι νει το Honda ακριβώς στο σημείο που ση-
τυλιγμένοι
αλλάζεις σχέσεις μόνο και μόνο για την με ελαστικά μαδεύεις.
εμπειρία. Το μοτέρ είναι ελαστικό και γε- διάστασης Η επιτάχυνση επάνω στην κορυφή της
μάτο από χαμηλά, με το στροφάρισμά του 265/30/19. στροφής δεν αποτελεί πρόβλημα, με το
Οι εμπρός
έως τον κόφτη των 7.000 στροφών να εί- τετραπίστονες διαφορικό να τραβά το «μούτρο» του Civic
ναι εθιστικό, κάνοντάς σε να κάνεις «κω- δαγκάνες Type R προς τα μέσα, τον K20 να ουρλιά-
πηλασία» ξανά και ξανά. Το σύστημα πέ- έχουν την ζει αυξάνοντας μανιωδώς χιλιόμετρα, εσέ-
δησης (τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός υπογραφή της να να ανεβάζεις σχέση στο σασμάν, μέχρι
Brembo.
με την υπογραφή της Brembo) είναι ιδι- την επόμενη στροφή όπου θα επαναλά-
αίτερα αποτελεσματικό (μετρήσαμε 100- βεις ευλαβικά τη διαδικασία.
0 χλμ/ώρα σε 35,9 μέτρα) και σου επιτρέ- Αξίζει να αναφέρουμε πως το όχημα κά-
πουν να πέσεις στα φρένα όσο πιο αργά νει και αυτόματο Rev Matching, προσο-
γίνεται, λίγο πριν τη στροφή, όπου ξεκινά μοιώνοντας την τεχνική «μύτη-τακούνι»,
και η μαγεία. φέρνοντας τις στροφές του κινητήρα στο
Το μπλοκέ, με σύμμαχο τα ελαστικά διά- σωστό σημείο όταν κατεβάζεις ταχύτητα.
στασης 265/30/19 σε κάθε γωνία του αυ- Για όποιον προτιμά να κάνει τη συγκεκρι-
τοκινήτου εξασφαλίζει τεράστια μηχανική μένη διαδικασία μόνος του, υπάρχει η δυ-
πρόσφυση, κάνοντάς σε να πιστεύεις πως νατότητα απενεργοποίησης.
θα μπορούσες να στρίψεις με παραπάνω Συνολικά η αίσθηση που αποκομίζεις
χλμ/ώρα στο καντράν, με τις κλίσεις να εί- από το αυτοκίνητο θα μπορούσε να χαρα-
ναι μηδενικές. Το τιμόνι είναι εξαιρετικό κτηριστεί «αγνή», αντάξια πιο «αναλογι-
S
93 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata_03_2025 internet.indd 93 4/3/2025 12:28:53 µµ