Page 41 - e-agora_THEMATA_06_2025
P. 41

n ΑΞΙΖΕΙ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ; VW Polo



               VW  Polo  αποτελεί  το  μικρότερο  αυτοκί-                     ο παλίος γνώριμος 1.0 λτ. TSI των 95 ίπ-
               νητο της μάρκας και μάλλον ο κατασκευ-                         πων, ο οποίος μοιάζει κάπως ξεπερασμέ-
               αστής βασίζεται πολύ στην δημοτικότητα                         νος,  ιδίως  στην  χειροκίνητη  έκδοση  του
               της ονομασίας του μοντέλου, καθώς επι-                         μοντέλου με 5-άρι κιβώτιο ταχυτήτων.
               λέγει να το κοστολογήσει ακόμα πιο ακρι-                         Σε ένα μικρό αυτοκίνητο με τιμή που ξε-
               βά  από  τα  μικρά  του  SUV,  T-Cross  και                    κινά σχεδόν από τα 23.000 ευρώ θα περί-
               Taigo. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει με κανέ-                      μενε κανείς ένα πιο φρέσκο κινητήρα, που
               ναν άλλο κατασκευαστή, εφόσον θεωρητι-                         αν δεν μπορούσε να είναι υβριδικής τε-
               κά, αλλά και βάση των απαιτήσεων, τα μι-

               κρά SUV θεωρούνται ανώτερη κατηγορία.                          χνολογίας, θα μπορούσε έστω να έχει κα-
               Βάση της υψηλής τιμής του για ένα μικρό,                       λύτερες επιδόσεις ή απλά να συνδυάζεται
               λοιπόν, η οποία ξεκινά από τα 22.950 ευ-                       με 6-άρι κιβώτιο ταχυτήτων, όπως συμβαί-
               ρώ, περιμένει κανείς πολλά από το Polo.                        νει σχεδόν με όλα τα χειροκίνητα μοντέλα
                 Τα χαρακτηριστικά του, όμως, δεν φαίνε-                      της εποχής. Η μία παραπάνω σχέση θα βο-
               ται να ενισχύουν την τιμή του. Αρχικά, δι-                     ηθούσε σημαντικά τις επιδόσεις του Polo,
               ατίθεται αποκλειστικά ως αμιγώς βενζινο-                       καθώς η μόνη επιλογή για κάτι τέτοιο αυ-
               κίνητο, κάτι που δεν θα αποτελούσε τόσο                        τήν την στιγμή είναι η αγορά του αυτόμα-

               μεγάλο πρόβλημα στην κατηγορία του εάν                         του μοντέλου με το 7-τάχυτο DSG, η οποία
               ήταν  αντίστοιχα  κοστολογημένο.  Παρό-                        έχει αρχική τιμή τα 25.000 ευρώ. Διεισδύ-
               λα αυτά, στα λεφτά του, μπορείς να βρεις                       ει,  δηλαδή,  στα  νερά  ενός  καλά  εξοπλι-
               πλήρως  υβριδικά  μοντέλα  (πχ.  Toyota                        σμένου και αποδοτικού μικρού SUV.
               Yaris) ή ήπια υβριδικά μοντέλα που υπε-                                Δυσκολεύεται σε προ-
               ρισχύουν σε ποιότητα και εξοπλισμό (πχ.
               Peugeot 208 Hybrid). Ως αποτέλεσμα, το                                 σπέραση και χρειάζε-
               Polo καίει αρκετά περισσότερο από τα πα-                       ται 42,1 μ. για να φρενάρει
               ραπάνω στην πόλη (7,5 λτ./100 χλμ.), ενώ                       από τα 100 χλμ./ώρα.
               όπως θα δούμε στην συνέχεια του άρθρου

               υστερεί και σε επιδόσεις.                                        Τι  σημαίνει  στην  πράξη  η  ιπποδύναμη
                                                                              των 95 ίππων σε συνδυασμό με το 5-άρι
                        Έχει μόνο 95 ίππους                                   χειροκίνητο; Στην ουσία, το VW Polo δυ-
                        και 5-άρι χειροκίνητο                                 σκολεύεται να επιταχύνει, θυμίζοντας αυ-

               σασμάν, για το αυτόματο θες                                    τοκίνητο παλαιότερης εποχής. Αναλυτικό-
                                                                              τερα, χρειάζεται 11 δλ. για το 0-100, αλλά
               25.000 ευρώ.                                                   περισσότερο απογοητεύει ο χρόνος σχε-

                 Όποιος ενδιαφέρεται για το VW Polo θα                        δόν 15 δλ. για να ολοκληρώσει το 80-120
               πρέπει να συμβιβαστεί με αμιγώς βενζινο-                       χλμ./ώρα. Αυτό υποδεικνύει πως δεν εί-

               κίνητο τρόπο κίνησης, αλλά και με το γε-                       ναι σε θέση να προσπεράσει άμεσα με την
               γονός ότι υπάρχει μόνο μία επιλογή κινη-                       μέγιστη  ασφάλεια.  Εφόσον  τα  υπόλοιπα
               τήρα. Ό νέος χιλιάρης των 116 ίππων του                        μικρά χρειάζονται κατά μέσο όρο 9,5 δλ.
               ομίλου  δεν  διατίθεται  στο  συγκεκριμένο                     για να ολοκληρώσουν αυτήν την μέτρηση,
               μοντέλο, με αποτέλεσμα να υπάρχει μόνο                         προκύπτει πως το Polo χρειάζεται 150 μ.
  S                                                                                                                      S

                                                   41 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
                                                   41
                                                   41


          #e-agora-themata_06_2025 internet.indd   41                                                            29/5/2025   12:05:28 µµ
   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46