Page 31 - e-agora_THEMATA_11_2025
P. 31
n ΑΠΟΨΕΙΣ Μικρά 2024
ταία χρόνια: αυτό των ατυχημάτων που προκα- τητας σε αυτό το επίπεδο αυξάνει κατα-
λούνται από οδηγούς υπό την επήρεια μέθης. κόρυφα τις πιθανότητες επιβίωσης των
Έχουν χυθεί «τόνοι μελάνης» σχετικά με ευπαθών σε συγκρούσεις με αυτοκίνητα
αυτό το τόσο σοβαρό ζήτημα. Όμως δεν μπο- (πεζοί και δικυκλιστές). Ό νέος κανονι-
ρούμε να μην αναφέρουμε και από τις γραμ- σμός συμπεριλαμβάνει όλους τους δρό-
μές αυτές το πόσο απαράδεκτο είναι να μους εντός πόλεων και κατοικημένων
ρισκάρει κάποιος τη ζωή και τη σωματική ακε- ζωνών και εξαιρεί μόνο εκείνους που
ραιότητα συμπολιτών του, βάζοντας μπροστά έχουν δυο διαθέσιμες παράλληλες λωρί-
τη διασκέδαση του. Είναι σε εβδομαδιαία βά- δες ανά ρεύμα κατεύθυνσης. Σε αυτούς
ση δυστυχώς συνηθισμένο να ακούμε περι- το ανώτατο όριο παραμένει στα 50 χιλιό-
πτώσεις ανθρώπων που χαθήκαν άδικα, γιατί μετρα την ώρα.
κάποιοι άλλοι αποφάσισαν να οδηγήσουν με-
θυσμένοι. Για τις υλικές ζημιές που μπορούν Ποινικοποιούνται πολλές παρα-
αυτοί οι άνθρωποι να προκαλέσουν, ας πού- βάσεις, ρισκάρεις πλέον το μέλ-
με ότι είναι το λιγότερο. Ωστόσο, με τον νέο λον σου αν οδηγείς όπως θες
Κ.Ό.Κ. ποινικοποιούνται και αυτές.
Ό νέος Κ.Ό.Κ., πολυσυζητημένος και
30 χιλιόμετρα / ώρα το όριο αναμενόμενος για καιρό, ήρθε και ισχύ-
ταχύτητας σε ορισμένους δρό- ει πλέον από τα μέσα του περασμέ-
μους, δεν συνηθίζεται εύκολα νου Σεπτέμβρη. Όι αλλαγές του αυτή
τη φορά πολλές, αλλά το σημαντικότε-
Ό νέος κώδικας έρχεται αρκετά πιο αυστη- ρο είναι ότι έχει μια εκ διαμέτρου δια-
ρός, με υπερδιπλάσια χρηματικά πρόστιμα, φορετική αντιμετώπιση για όσους επι-
πολύμηνες αφαιρέσεις διπλωμάτων και το δίδονται σε σοβαρότερες παραβάσεις.
κυριότερο, ποινικοποιώντας τις σοβαρότε- Για όσους δεν λένε να βάλουν δηλαδή
ρες παραβάσεις που προκαλούν ή θα μπο- μυαλό, και οδηγούν σα να μην υπάρχει
ρούσαν να προκαλέσουν ζημιά σε πρόσωπα αύριο. Για αυτούς ειδικά, ο νέος κανο-
ή υποδομές. Στα πλαίσια του ολικού επανα- νισμός προβλέπει σε πολύ συχνές περι-
προσδιορισμού του όλου πράγματος μάλι- πτώσεις μέχρι και την κάθειρξη, δηλαδή
στα, αποφασίστηκε και θεσπίστηκε το όριο την πραγματική εξέτιση ποινής, που δεν
ταχύτητας σε ορισμένους δρόμους που δι- εξαγοράζεται χρηματικά. Όι ποινές αυ-
ασχίζουν κατοικημένες περιοχές να είναι τές αφορούν κυρίως την παραβίαση του
ακόμη πιο χαμηλό από τα ως τώραισχύοντα κόκκινου, την υπέρβαση του ορίου τα-
50 χλμ / ώρα. Μέχρι 30 χλμ/ώρα λοιπόν, με χύτητας και την οδήγηση υπό επήρεια
… περίσσια υπομονή και κατανόηση ότι αυ- μέθης. Και αφορά όχι μόνο τις περιπτώ-
τό είναι για το καλό όλων μας. σεις που προκαλείται ζημιά ή σωματι-
Όμως αποδεδειγμένο ξεκάθαρα κή βλάβη, αλλά και εκείνες που θα μπο-
ότι σώζει ζωές, μονόδρομος η ρούσε ενδεχομένως να προκληθεί, από
τέτοιου είδους οδήγηση. Ίσως ήρθε η
«εναρμόνιση» μας ώρα που κάποιοι θα πρέπει να καταλά-
Είναι απόλυτα εμπεριστατωμένο από βουν ότι ρισκάρουν το μέλλον τους αν
σχετικές έρευνες, ότι η μείωση της ταχύ- οδηγούν απλά όπως θέλουν. v
S
31 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
31
31
#e-agora-themata_11_2025.indd 31 3/11/2025 12:03:32 πµ

