Page 33 - e-agora_THEMATA_11_2025
P. 33
n ΤΕΧΝΙΚΟ Μικρά 2024
τοκίνητο την ώρα που οδηγεί. Σε αυτό το
άρθρο αναλύουμε μία από τις πιο σημα-
ντικές λύσεις που βρήκαν οι αυτοκινητο-
βιομηχανίες για την αντιμετώπιση αυτού
του προβλήματος.
Σε τι χρησιμεύουν οι δια-
κεκομμένες γραμμές στους
εξωτερικούς καθρέφτες
Έχετε παρατηρήσει τις λεπτές διαχωρι-
στικές γραμμές που έχουν οι εξωτερικοί
καθρέφτες των αυτοκινήτων; Ακόμα και
σήμερα, σε πολλά αυτοκίνητα οι εξωτερι-
κοί καθρέφτες διαθέτουν κάθετες διακε-
κομμένες γραμμές που χωρίζουν την επι-
φάνειά τους στα δύο. Το μικρότερο τμήμα
του καθρέφτη είναι αυτό που βρίσκεται
στην εξωτερική μεριά και έχει διαφορε-
τική κλίση. Έτσι ο οδηγός ελέγχει σημεία
που δεν φαίνονται στην κύρια επιφάνεια
του κατόπτρου.
Αυξημένη ορατότητα στα
«νεκρά σημεία», πολύ πιο
ασφαλής η προσπέραση Μπορείς να προμηθευτείς
Αυτή η διχοτόμηση του καθρέφτη μπο- ένα έξτρα κάτοπτρο αν δεν
ρεί να αποδειχθεί ζωτικής σημασίας, αφού έχεις ήδη
επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει όχι μόνο
τα οχήματα και τα αντικείμενα που βρίσκο- Αν λοιπόν οι καθρέφτες του όχημα-
νται πίσω και πλάγια, αλλά να έχει όραση τός σου διαθέτουν αυτές τις διαχωριστι-
και σε ένα ευρύτερο πεδίο, και ειδικά στις κές γραμμές, τότε είσαι τυχερός, και συ-
«νεκρές γωνίες». Η συγκεκριμένη δυνα- νεπώς πιο ασφαλής. Αν πάλι οι εξωτερικοί
τότητα που προσφέρει στον οδηγό αυτή η καθρέφτες δεν σου προσφέρουν αυτή τη
καινοτομία γίνεται ιδιαίτερα χρήσιμη πριν δυνατότητα, τότε πρέπει να γνωρίζεις ότι
την αλλαγή λωρίδας, αλλά και για καλύ- μπορείς να αγοράσεις ένα after-sales κά-
τερο έλεγχο οχημάτων που προσπερνούν τοπτρο που θα σου επιτρέψει να έχεις αυ-
με μεγάλη ταχύτητα, όπως για παράδειγμα ξημένη ορατότητα, και να το προσθέσεις
μια διερχόμενη μοτοσικλέτα που πραγμα- είτε πάνω στον καθρέφτη είτε στο περί-
τοποιεί «σφήνα». βλημά του. v
S
33 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
33
33
#e-agora-themata_11_2025.indd 33 3/11/2025 12:03:37 πµ

