Page 53 - e-agor _01-03-21
P. 53

n ΔΟΚΙΜΗ Mazda CX-30 Skyactiv-X 180 PS



                                                                              δοκιμής, ο εξοπλισμός ήταν κάτι παραπάνω
                                                                              από πλούσιος, με τα θερμαινόμενα καθίσμα-
                                                                              τα και το τιμόνι να δημιουργούν ένα ζεστό πε-
                                                                              ριβάλλον.  Όσον  αφορά  στους  διαθέσιμους
                                                                              χώρους, μία πενταμελής οικογένεια θα τα-
                                                                              ξιδέψει  με  κάθε  άνεση,  ενώ  ο  διαθέσιμος
                                                                              όγκος για τις αποσκευές φτάνει τα 430 λτ.

                                                                              Κινητήρας: Η επιτομή της

                                                                              τεχνολογίας


                                                                                Στην περίπτωση του ισχυρότερου Mazda
                                                                              CX-30,  ιδιαίτερο  ενδιαφέρον  παρουσιά-
                                                                              ζει ο τρόπος λειτουργία του κινητήρα. Αρχι-
                  Η ψηφιακή      έμφαση που έδωσε η ιαπωνική φίρμα στην
                       οθόνη     απαράμιλλη ποιότητα. Σε κάθε επιφάνεια συ-   κά να τονίσουμε ότι πρόκειται για ένα τετρα-
                μεγέθους 8,8                                                  κύλινδρο μοτέρ χωρητικότητας 1.998 κ.εκ.,
                  ιντσών που     ναντάμε  ποιοτικά  υλικά,  ενώ  τα  δερμάτινα   το οποίο αποδίδει 180 ίππους και 224 Nm
                    βρίσκεται    καθίσματα της έκδοσης δοκιμής προσδίδουν
               στην κεντρική     μία «premium» αισθητική. Η ψηφιακή οθό-      ροπής στις 3.000 σ.α.λ., ενώ η σχέση συ-
                 κονσόλα δεν                                                  μπίεσής του φτάνει το 15:1. Η σημαντικό-
                   είναι αφής    νη μεγέθους 8,8 ιντσών που βρίσκεται στην    τερη τεχνολογία ονομάζεται SPCCI ή αλλί-
                και ο έλεγχος    κεντρική κονσόλα δεν είναι αφής και ο έλεγ-
                   της γίνεται   χος της γίνεται μέσω του περιστροφικού δια-  ως Spark Controlled Compression Ignition
                    μέσω του                                                  (ελεγχόμενη με σπινθήρα ανάφλεξη λόγω
              περιστροφικού      κόπτη που βρίσκεται πίσω από τον επιλογέα    συμπίεσης).  Η  υψηλή  συμπίεση  επιτρέπει
                διακόπτη που     ταχυτήτων. Εννοείται πως η εξοικείωση έρ-    ανάφλεξη με πολύ φτωχό μείγμα. Έτσι, συν-
                    βρίσκεται    χεται ταχύτατα, ενώ ενδεχομένως να υπάρ-
                    πίσω από     ξει μία δυσχέρεια στη χρήση του συστήματος     δυάζονται τα οδηγικά χαρακτηριστικά ενός
                τον επιλογέα                                                  κινητήρα βενζίνης με την αποδοτικότητα και
                  ταχυτήτων.     πλοήγησης, κατά την επιλογή της τοποθεσίας   την  οικονομία  των  κινητήρων  πετρελαίου.
                                 μέσω του περιστροφικού διακόπτη. Ο πίνα-     Η τεχνολογία SPCCI επιτρέπει στον κινητή-

                                 κας οργάνων είναι αναλογικός, αλλά παρέ-     ρα να εναλλάσσει τη λειτουργία του μετα-
                                 χει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον    ξύ της συμβατικής ανάφλεξης με σπινθήρα
                                 οδηγό, ενώ δεν απουσιάζει και το heads-up    και μιας λειτουργίας ανάφλεξης λόγω συ-
                                 display που προβάλλει την ταχύτητα στο παρ-  μπίεσης, όπου ένα φτωχό μείγμα καυσίμου-
                                 μπρίζ. Στην έκδοση δοκιμής «GT PLUS» της
                                                                              αέρα συμπιέζεται ώστε να επιτευχθεί ακό-
                                                                              μα πιο αποτελεσματική καύση. Στην πράξη,
                                                                              τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,6 δλ. και
                                                                              η τελική ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα.


                                                                              Η εξοικείωση με το σύστημα ενημέρωσης
                                                                              και ψυχαγωγίας έρχεται ταχύτατα , ενώ
                                                                              ενδεχομένως να υπάρξει μία δυσχέρεια
                                                                              στη χρήση του συστήματος  πλοήγησης,
                                                                              κατά την επιλογή της τοποθεσίας μέσω

  S                                                                           του περιστροφικού διακόπτη.                S

                                                   53 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ




          #e-agora-themata-01-03-21.indd   53                                                                    26/2/2021   11:16:38 πμ
   48   49   50   51   52   53   54   55   56