Page 32 - e-agora 2021-09
P. 32
n n n n ΔΟΚΙΜΗ Hyundai Ioniq 5
νικό βοήθημα παρκαρίσματος, καταλαβαί-
νεις ότι το στρίμωγμα και το ξεστρίμωγ- Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ
μα σε στενά σημεία στάθμευσης γίνεται ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
πολύ πιο υποφερτό για τον οδηγό, αφού
μπορεί να ελέγχει απόλυτα τον όγκο του Όταν μιλάνε για ηλεκτρικά αυτοκίνη-
αμαξώματος. Εντάξει, βρήκαμε και μερικά τα, όλοι ασχολούνται με την κατανάλω-
«ψεγάδια»: οι ηλεκτρικές χειρολαβές δεν ση. Το ίδιο κι εμείς! Πόσο μακριά λοι-
είναι και τόσο κομψές, ενώ για να χρησι- πόν θα φτάσεις στην εθνική με 130
μοποιήσεις την οθόνη στην κεντρική οθό- χλμ./ώρα (ή και με λίγο λιγότερα, ανά-
νη πρέπει να είσαι λιγάκι… «μακρυχέρης» λογα με την κίνηση και τα όρια ταχύτη-
(οι οδηγίες χρήσης είναι λιγάκι μπερδεμέ- τας) στην πραγματικότητα; Το σχέδιο
νες, αλλά αυτό ξεπερνιέται εύκολα). παρακάτω δείχνει την πραγματική αυ-
τονομία κατά τη διάρκεια των δοκιμών
Ηλεκτρικά γκάζια χωρίς μας (επάνω) και την αυτονομία στα 130
θόρυβο χλμ./ώρα (κάτω). Σημαντικό: η οδήγη-
ση στον αυτοκινητόδρομο είναι η από-
Όταν ξεκινά να κινείται, το Hyundai λυτη πρόκληση για τα ηλεκτρικά αυτο-
Ioniq 5 σε κάνει να το αξιολογείς ακόμη κίνητα, επειδή δεν έχουμε ανάκτηση
πιο θετικά. Και πώς να μην το κάνεις, από ενέργειας.
τη στιγμή που βλέπεις τα 100 χλμ./ώρα
να έρχονται από στάση μέσα σε 5,2 δευ-
τερόλεπτα (δική μας μέτρηση). Οι επιδό-
σεις αυτές είναι απόρροια της συνδυαστι-
κής ισχύος των 306 ίππων από τους δυο
ηλεκτροκινητήρες, αλλά και της εγγενούς
τετρακίνησης που προσφέρει αυτό το σύ-
στημα, βελτιώνοντας την πρόσφυση (και)
στην εκκίνηση. Και μιλάμε για ένα αυτο-
κίνητο δυο τόνων, κάτσε καλά! Ωστόσο η
ροπή των 605 Nm είναι εκεί για να δια-
χειρίζεται το βάρος αυτό, ενώ η τετρακί-
νηση, που εξασφαλίζει η χρήση ηλεκτρο-
Πλήρης κινητήρων και στους δυο άξονες, παρέα
ορατότη- με τα 255άρια λάστιχα σε 20άρες ζάντες,
τα! Η κά- παρέχουν την απαιτούμενη πρόσφυση και
μερα για
τα τυφλά ση- στις στροφές, όπου είναι πολύ δύσκολο να
μεία δεν είναι τρομάξει ο οδηγός του Hyundai, πάντα τη-
η μόνη έξυ- ρουμένων των αναλογιών. Πίσω από το τι-
πνη λύση στο μόνι υπάρχει ο διακόπτης που ρυθμίζει το
Ioniq 5 σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη δι-
άρκεια του φρεναρίσματος – το φρενάρι-
S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 32
#e-agora-themata-1-09-21.indd 32 1/9/2021 10:15:23 πμ