Page 32 - e-agora 2021-09
P. 32

n n n                                   n ΔΟΚΙΜΗ  Hyundai Ioniq 5



                                 νικό βοήθημα παρκαρίσματος, καταλαβαί-
                                 νεις  ότι  το  στρίμωγμα  και  το  ξεστρίμωγ- Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ

                                 μα  σε  στενά  σημεία  στάθμευσης  γίνεται    ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
                                 πολύ πιο υποφερτό για τον οδηγό, αφού
                                 μπορεί να ελέγχει απόλυτα τον όγκο του          Όταν μιλάνε για ηλεκτρικά αυτοκίνη-
                                 αμαξώματος. Εντάξει, βρήκαμε και μερικά       τα, όλοι ασχολούνται με την κατανάλω-
                                 «ψεγάδια»: οι ηλεκτρικές χειρολαβές δεν       ση. Το ίδιο κι εμείς! Πόσο μακριά λοι-
                                 είναι και τόσο κομψές, ενώ για να χρησι-      πόν  θα  φτάσεις  στην  εθνική  με  130
                                 μοποιήσεις την οθόνη στην κεντρική οθό-       χλμ./ώρα (ή και με λίγο λιγότερα, ανά-

                                 νη πρέπει να είσαι λιγάκι… «μακρυχέρης»       λογα με την κίνηση και τα όρια ταχύτη-
                                 (οι οδηγίες χρήσης είναι λιγάκι μπερδεμέ-     τας)  στην  πραγματικότητα;  Το  σχέδιο
                                 νες, αλλά αυτό ξεπερνιέται εύκολα).           παρακάτω δείχνει την πραγματική αυ-
                                                                               τονομία κατά τη διάρκεια των δοκιμών
                                 Ηλεκτρικά γκάζια χωρίς                        μας (επάνω) και την αυτονομία στα 130

                                 θόρυβο                                        χλμ./ώρα (κάτω). Σημαντικό: η οδήγη-
                                                                               ση στον αυτοκινητόδρομο είναι η από-
                                   Όταν  ξεκινά  να  κινείται,  το  Hyundai    λυτη πρόκληση για τα ηλεκτρικά αυτο-
                                 Ioniq 5 σε κάνει να το αξιολογείς ακόμη       κίνητα,  επειδή  δεν  έχουμε  ανάκτηση
                                 πιο θετικά. Και πώς να μην το κάνεις, από     ενέργειας.

                                 τη  στιγμή  που  βλέπεις  τα  100  χλμ./ώρα
                                 να έρχονται από στάση μέσα σε 5,2 δευ-
                                 τερόλεπτα (δική μας μέτρηση). Οι επιδό-
                                 σεις αυτές είναι απόρροια της συνδυαστι-
                                 κής ισχύος των 306 ίππων από τους δυο
                                 ηλεκτροκινητήρες, αλλά και της εγγενούς
                                 τετρακίνησης που προσφέρει αυτό το σύ-
                                 στημα, βελτιώνοντας την πρόσφυση (και)

                                 στην εκκίνηση. Και μιλάμε για ένα αυτο-
                                 κίνητο δυο τόνων, κάτσε καλά! Ωστόσο η
                                 ροπή των 605 Nm είναι εκεί για να δια-
                                 χειρίζεται το βάρος αυτό, ενώ η τετρακί-
                                 νηση, που εξασφαλίζει η χρήση ηλεκτρο-
                    Πλήρης       κινητήρων και στους δυο άξονες, παρέα
                    ορατότη-     με τα 255άρια λάστιχα σε 20άρες ζάντες,
                    τα! Η κά-    παρέχουν την απαιτούμενη πρόσφυση και
                    μερα για
                τα τυφλά ση-     στις στροφές, όπου είναι πολύ δύσκολο να
                μεία δεν είναι   τρομάξει ο οδηγός του Hyundai, πάντα τη-
                η μόνη έξυ-      ρουμένων των αναλογιών. Πίσω από το τι-
                πνη λύση στο     μόνι υπάρχει ο διακόπτης που ρυθμίζει το
                Ioniq 5          σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά τη δι-
                                 άρκεια του φρεναρίσματος – το φρενάρι-
                                                                                                                         S


                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 32




          #e-agora-themata-1-09-21.indd   32                                                                      1/9/2021   10:15:23 πμ
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37