Page 72 - 7-2022
P. 72
n n n n ΔΟΚΙΜΗ CUPRA Born 204 PS
τερη (χωρίς όμως δυνατότητα προσαρ-
μογής) και χωρίς αναίτια βυθίσματα του
γκαζιού. Όσο για το χρόνο φόρτισης, αυ-
τός ορίζεται στις 6 ώρες και 15 λεπτά σε
φορτιστή 11kW και μόλις στα 35 λεπτά για
να πάει από το 5% στο 80% σε φορτιστή
100kW.
Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 204 ίππους και 310Nm ροπής,
με την αυτονομία μέσα στην πόλη να ξεπερνάει τα 350χλμ Εντυπωσιακό και με πισω-
αυτονομίας κίνητο χαρακτήρα στο όριο,
σχετικά άνετα 3 άτομα (ωφελείται κι από
την έλλειψη κεντρικού τούνελ), με τον αέ- ευέλικτο στην πόλη
ρα σε γόνατα και κεφάλι να είναι ικανοποι- Το CUPRA Born δεν θυμίζει σε καμία
ητικός για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. περίπτωση βαρετά κι αδιάφορα ηλεκτρι-
Το πορτμπαγκάζ του Βorn αγγίζει τα 385 κά μοντέλα πόλης. Η σωστή κατανομή
λίτρα και το σχήμα του είναι άκρως πρα- βάρους (πλησιάζει το 50-50), το στιβαρό
κτικό, με το δεύτερο πάτο να προσφέρει πλαίσιο, η πίσω κίνηση και τα μεγάλα περι-
τον απαραίτητο χώρο αποθήκευσης για τα θώρια πρόσφυσης είναι μόλις μερικά από
καλώδια φόρτισης. τα στοιχεία που κάνουν το μοντέλο μονα-
To Born των 204 ίππων δικό και εντελώς ξεχωριστό από το «αδερ-
φικό» VW ID.3. To ισπανικό ταπεραμέντο
πάει σφαίρα, ξεπερνάει τα του αυτοκινήτου τονίζεται επίσης από το
350χλμ αυτονομίας, φορτί- κοφτερό τιμόνι, ειδικά στο «Performance»
ζει γρήγορα mode, τις σφιχτές αναρτήσεις, που ισορ-
ροπούν μεταξύ της σωστής απόσβεσης
Το CUPRA Born της δοκιμής μας παίρνει των ανωμαλιών και της ελαχιστοποίησης
κίνηση από ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύς των κλίσεων στις στροφές, καθώς και τα
204 ίππων και ροπής 310 Nm, που συνδυ- εξαιρετικά φρένα, που παρά την ύπαρξη
άζεται με μια μπαταρία μεικτής χωρητικό- ταμπούρων πίσω, ακινητοποιούν το όχη-
τητας 62kWh, από τα οποία χρησιμοποιού- μα από τα 100 χλμ/ώρα σε 35,8 μέτρα. Αν
νται μόνο τα 58kWh. Αν και το αμάξωμα το πιέσεις και ξεπεράσεις το όριο, τα ηλε-
ζυγίζει 1.736 κιλά, οι επιδόσεις είναι αρ- κτρονικά θα σταματήσουν την υπερστρο-
κετά εντυπωσιακές, πάρα τη «μικρή» τε- φική διάθεση του Born, ακόμα κι αν έχει
λική των 160 χλμ/ώρα. Για το 0-100 χλμ/ απενεργοποιήσεις το ESP. Όμως εξαιρετι-
ώρα, το Born χρειάζεται 7,2 δλ, με το 60- κά τα πάει κι εντός των τειχών, με το μικρό
100 χλμ/ώρα και 80-120 χλμ/ώρα να θέ- κύκλο στροφής, την καλή περιφερειακή
λουν 3,8 και 5,1 δλ αντίστοιχα. Η αυτο- ορατότητα, τους περιμετρικούς αισθητή-
νομία του ισπανικού μοντέλου μέσα στην ρες και την κάμερα οπισθοπορείας να του
πόλη μπορεί να ξεπεράσει τα 350 χλμ, πά- δίνουν την απαραίτητη ευελιξία κι ευχρη-
ντα όμως με τον επιλογέα ταχυτήτων στη στία που αναζητάς σε ένα καθημερινό οι-
θέση Β, όπου η ανάκτηση είναι μεγαλύ- κογενειακό αυτοκίνητο πόλης. Όχι ότι σε
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 72
#e-agora-themata-07-22 new.indd 72 5/7/2022 7:47:07 πμ