Page 22 - 1-9-22
P. 22

n n n                          n ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
                                                     ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ

                          Το                                                  Πόσο CO2 θα εξοικονομού-
                 τρικύλινδρο
                   MINI των                                                   σαν τα αυτοκίνητα με eFuels;
                  136 ίππων
                    συμπερι-                                                    Σύμφωνα με μια άλλη έρευνα, αυτοκίνη-
                     φέρεται                                                  τα που θα αγοραζόντουσαν το 2030 και θα
                  με το eFu-                                                  κατανάλωναν  eFuels,  θα  εξοικονομούσαν
                     el όπως
                    ακριβώς                                                   μόλις 5% διοξειδίου του άνθρακα καθ’ όλη
                   και με την                                                 τη διάρκεια της ζωής τους (συμπεριλαμβα-
                   κανονική       ση, μεγαλύτερη ακόμα και από το υδρογό- νομένης  της  κατασκευής  και  της  λειτουρ-
                     βενζίνη
                                  νο. Αυτό σημαίνει ότι η μεταφορά τους σε  γίας τους) σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή
                                  μικρές ή μεγάλες αποστάσεις είναι πολύ πιο  πετρελαιοκίνητα  οχήματα.  Τα  αμιγώς  ηλε-
                                  οικονομική. Επίσης είναι εύκολο να αποθη- κτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν 78% μικρό-
                                  κευτούν – πράγμα που δεν μπορεί να ειπω- τερες εκπομπές CO2, λαμβάνοντας υπόψη
                                  θεί για την ηλεκτρική ενέργεια.             το πώς αναμένεται να παράγεται η ηλεκτρι-
                                                                              κή ενέργεια το 2030. Επίσης, ένα ηλεκτρι-
                                  Πόσο καθαρή είναι η καύση                   κό αυτοκίνητο θα ήταν επίσης 53% καθα-

                                  των eFuels στους θερμικούς                  ρότερο από ένα με θερμικό κινητήρα που

                                  κινητήρες;                                  θα κατανάλωνε συνθετικό καύσιμο – κυρί-
                                                                              ως επειδή η παραγωγή eFuels έχει απώλει-
                                   Το γαλλικό ινστιτούτο IPFEN ανέλαβε να με-  ες, όπως απώλειες έχουν και οι κινητήρες
                                  τρήσει τις εκπομπές ρύπων κινητήρων εσωτε-  εσωτερικής καύσης. Και εδώ όμως υπήρξαν
                                  ρικής καύσης που τροφοδοτούνται με eFuels.   αντιδράσεις. Από τη συμμαχία για τα συνθε-

                                  Αυτό έγινε ως εξής: καταρχάς, παρήχθησαν    τικά καύσιμα, eFuel Alliance, είπαν ότι αυτή
                                  στο εργαστήριο 100 λίτρα συνθετικού καυσί-  η σύγκριση εκπομπών δεν έχει βάση επει-
                                  μου, με τα οποία εφοδιάστηκε μια Mercedes   δή εμπεριέχει λάθος υποθέσεις. Δεν έχουν
                                  Α 180 του 2019 με 17.000 χιλιόμετρα στο κο-  υπολογιστεί παρά μικρές ποσότητες συνθε-
                                  ντέρ, φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, χειροκίνη-  τικών καυσίμων, οι οποίες θα παραγόντου-
                                  το κιβώτιο και πλήρη συντήρηση.             σαν  στην  Ευρώπη  από  πηγές  ηλεκτρικής
                                   Το αποτέλεσμα είχε ως εξής: ένα αυτοκί-    ενέργειας που αφορούν μόνο στον ευρω-
                                  νητο που χρησιμοποιεί eFuel εκπέμπει τοξι-  παϊκό  γεωγραφικό  χώρο.  Το  γεγονός  αυ-
                                  κά οξείδια του αζώτου όπως ένα που κατα-    τό οδηγεί σε λάθος υπολογισμούς και συ-
                                  ναλώνει ¨κανονικό» καύσιμο. Σύμφωνα με      νεπώς σε λάθος συμπεράσματα, σύμφωνα

                                  την έρευνα η καύση eFuel παρήγαγε τρεις     με τους υποστηρικτές των συνθετικών καυ-
                                  φορές περισσότερο μονοξείδιο του άνθρα-     σίμων.
                                  κα από την κανονική βενζίνη. Όι εκπομπές
                                  αμμωνίας ήταν διπλάσιες. Η αμμωνία μπο- Τι λέει η γερμανική κυβέρνη-

                                  ρεί να συνδυαστεί με άλλα σωματίδια στον    ση για τα eFuels;
                                  αέρα  για  να  σχηματίσει  αιωρούμενα  σω-
                                  ματίδια. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής των     Όι υπουργοί Μεταφορών και Όικονομικών

                                  eFuels, μόνο οι εκπομπές σωματιδίων μει-    θεωρούνται υπερασπιστές της τεχνολογίας
                                  ώθηκαν.                                     κινητήρων εσωτερικής καύσης – είναι θέμα
                                                                                                                         S

                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ 22




          #e-agora-themata-09-22 new.indd   22                                                                    2/9/2022   3:16:20 μμ
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27