Page 22 - 1-9-22
P. 22
n n n n ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ
Το Πόσο CO2 θα εξοικονομού-
τρικύλινδρο
MINI των σαν τα αυτοκίνητα με eFuels;
136 ίππων
συμπερι- Σύμφωνα με μια άλλη έρευνα, αυτοκίνη-
φέρεται τα που θα αγοραζόντουσαν το 2030 και θα
με το eFu- κατανάλωναν eFuels, θα εξοικονομούσαν
el όπως
ακριβώς μόλις 5% διοξειδίου του άνθρακα καθ’ όλη
και με την τη διάρκεια της ζωής τους (συμπεριλαμβα-
κανονική ση, μεγαλύτερη ακόμα και από το υδρογό- νομένης της κατασκευής και της λειτουρ-
βενζίνη
νο. Αυτό σημαίνει ότι η μεταφορά τους σε γίας τους) σε σχέση με τα βενζινοκίνητα ή
μικρές ή μεγάλες αποστάσεις είναι πολύ πιο πετρελαιοκίνητα οχήματα. Τα αμιγώς ηλε-
οικονομική. Επίσης είναι εύκολο να αποθη- κτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν 78% μικρό-
κευτούν – πράγμα που δεν μπορεί να ειπω- τερες εκπομπές CO2, λαμβάνοντας υπόψη
θεί για την ηλεκτρική ενέργεια. το πώς αναμένεται να παράγεται η ηλεκτρι-
κή ενέργεια το 2030. Επίσης, ένα ηλεκτρι-
Πόσο καθαρή είναι η καύση κό αυτοκίνητο θα ήταν επίσης 53% καθα-
των eFuels στους θερμικούς ρότερο από ένα με θερμικό κινητήρα που
κινητήρες; θα κατανάλωνε συνθετικό καύσιμο – κυρί-
ως επειδή η παραγωγή eFuels έχει απώλει-
Το γαλλικό ινστιτούτο IPFEN ανέλαβε να με- ες, όπως απώλειες έχουν και οι κινητήρες
τρήσει τις εκπομπές ρύπων κινητήρων εσωτε- εσωτερικής καύσης. Και εδώ όμως υπήρξαν
ρικής καύσης που τροφοδοτούνται με eFuels. αντιδράσεις. Από τη συμμαχία για τα συνθε-
Αυτό έγινε ως εξής: καταρχάς, παρήχθησαν τικά καύσιμα, eFuel Alliance, είπαν ότι αυτή
στο εργαστήριο 100 λίτρα συνθετικού καυσί- η σύγκριση εκπομπών δεν έχει βάση επει-
μου, με τα οποία εφοδιάστηκε μια Mercedes δή εμπεριέχει λάθος υποθέσεις. Δεν έχουν
Α 180 του 2019 με 17.000 χιλιόμετρα στο κο- υπολογιστεί παρά μικρές ποσότητες συνθε-
ντέρ, φίλτρο σωματιδίων βενζίνης, χειροκίνη- τικών καυσίμων, οι οποίες θα παραγόντου-
το κιβώτιο και πλήρη συντήρηση. σαν στην Ευρώπη από πηγές ηλεκτρικής
Το αποτέλεσμα είχε ως εξής: ένα αυτοκί- ενέργειας που αφορούν μόνο στον ευρω-
νητο που χρησιμοποιεί eFuel εκπέμπει τοξι- παϊκό γεωγραφικό χώρο. Το γεγονός αυ-
κά οξείδια του αζώτου όπως ένα που κατα- τό οδηγεί σε λάθος υπολογισμούς και συ-
ναλώνει ¨κανονικό» καύσιμο. Σύμφωνα με νεπώς σε λάθος συμπεράσματα, σύμφωνα
την έρευνα η καύση eFuel παρήγαγε τρεις με τους υποστηρικτές των συνθετικών καυ-
φορές περισσότερο μονοξείδιο του άνθρα- σίμων.
κα από την κανονική βενζίνη. Όι εκπομπές
αμμωνίας ήταν διπλάσιες. Η αμμωνία μπο- Τι λέει η γερμανική κυβέρνη-
ρεί να συνδυαστεί με άλλα σωματίδια στον ση για τα eFuels;
αέρα για να σχηματίσει αιωρούμενα σω-
ματίδια. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής των Όι υπουργοί Μεταφορών και Όικονομικών
eFuels, μόνο οι εκπομπές σωματιδίων μει- θεωρούνται υπερασπιστές της τεχνολογίας
ώθηκαν. κινητήρων εσωτερικής καύσης – είναι θέμα
S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ 22
#e-agora-themata-09-22 new.indd 22 2/9/2022 3:16:20 μμ