Page 23 - 1-9-22
P. 23

n ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
                                                     ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ

               θέσεων εργασίας. Η έγκριση κλιματικά ου-                       ποιον  μεγάλο  αυτοκινητόδρομο,  αλλά  δεν
               δέτερων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες                        υπάρχει αμφιβολία πως όλα θα λειτουργού-
               συνεισφέρει στην «αρχή του ότι η τεχνολο-                      σαν μια χαρά και εκεί.
               γία θα πρέπει να είναι ανοικτή και να μην κα-
               ταπιέζεται».                                                   Μπορεί ένα μοτέρ εσωτερι-
                 Από  την  άλλη,  το  υπουργείο  Περιβάλ-                     κής καύσης να δεχτεί τα συν-
               λοντος  έχει  υποστηρίξει  σθεναρά  την  αυ-                   θετικά καύσιμα;
               στηροποίηση  των  κλιματικών  στόχων  της
               Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωκοινο-                           Μπορεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης

               βουλίου τον Μάρτιο του 2022 εξ ονόματος                        να αντέξει το eFuel; Αυτή η ανησυχία είναι
               της κυβέρνησης. Ίσως μετά το 2035 οι θερ-                      αβάσιμη. Το eFuel αποτελείται από τα ίδια
               μικοί κινητήρες με eFuel, που θα βρίσκονται                    στοιχεία με τα ορυκτά καύσιμα, οπότε όλοι
               λίγο εκτός ορίων των εκπομπών CO2 σε επί-                      οι θερμικοί κινητήρες θα είναι σε θέση να
               πεδο στόλου, να επιτρέπονται.                                  το  αντέχουν.  Ό  καθηγητής  Thomas  Koch,
                                                                              επικεφαλής  του  Ινστιτούτου  Παλινδρομι-
               Υπάρχει διαφορά με τη βενζί-                                   κών Κινητήρων στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας

               νη κατά την οδήγηση;                                           της Καρλσρούης, μας λέει: «αρνητικές επι-
                                                                              δράσεις  στο  σύστημα  μετάδοσης  κίνησης
                 Το χρώμα των συνθετικών καυσίμων είναι                       δεν έχουν διαγνωστεί και δεν αναμένονται.

               ελαφρώς κιτρινωπό. Δύσκολα καταλαβαίνει                        Αντίθετα, τα eFuels μπορεί να δώσουν μικρά
               κανείς τη διαφορά σε σχέση με τη συμβατική                     πλεονεκτήματα». Όπότε, δεν υπάρχει κανέ-
               βενζίνη. Έχουν την ίδια μυρωδιά και το ίδιο                    να πρόβλημα με τα συνθετικά καύσιμα.
               ιξώδες. Σε χημικό επίπεδο δεν υπάρχουν δι-
               αφορές, αφού το eFuel παράγεται στο εργα-                      Πού παράγεται το συνθετικό
               στήριο με τέτοιο τρόπο ώστε να αντιστοιχεί                     καύσιμο;
               σε ορυκτό καύσιμο. Για το αυτοκίνητο δοκι-
               μής είναι το ίδιο, όλα έχουν να κάνουν με τη                     Όταν φυσάει πολύ, ο Markus Speith είναι

               σωστή καύση. Αυτό εξετάζουμε τώρα: πώς                         στο στοιχείο του. Ό 54χρόνος είναι ο διαχει-
               δουλεύει το eFuel και, υπάρχουν διαφορές                       ριστής έργου της Siemens Energy για ένα
               μεταξύ των φυσικού και του εργαστηριακού                       εργοστάσιο που κατασκευάζεται χιλιάδες χι-
               προϊόντος; Και η απάντηση είναι, όχι! Το αυ-                   λιόμετρα μακριά από την Ευρώπη, στην Πα-
               τοκίνητο δοκιμής μας, ένα «απλό» Mini με                       ταγονία της νότιας Χιλής. Εκεί, η Siemens, η
               136  ίππους,  συμπεριφέρεται  με  το  eFuel
               όπως ακριβώς και με τη συνηθισμένη σού-        Ο Markus
                                                                Speith
               περ αμόλυβδη. Ό κινητήρας ζωντανεύει και        (54) είναι
               κάνει αυτό που περιμένουμε από εκείνον: τα     υπεύθυνος
               136 άλογα παρέχουν την αναμενόμενη επι-        έργου στο

               τάχυνση στον επαρχιακό δρόμο, ο ήχος του       εργοστάσιο
                                                              παραγωγής
               είναι  ο  συνηθισμένος,  οι  ταχύτητες  αλλά-  eFuels της
               ζουν κανονικά και όλα βαίνουν καλώς. Δυ-      Siemens και
               στυχώς η δοκιμή μας δεν περιλάμβανε κά-       της Porsche
                                                               στη Χιλή
  S                                                                                                                      S

                                                   23 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ




          #e-agora-themata-09-22 new.indd   23                                                                    2/9/2022   3:16:20 μμ
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28