Page 28 - 2023 01
P. 28
n n n n ΠΡΏΤΗ ΟΔΗΓΗΣΗ Νέο Honda Civic Type R
να περνάει στους εμπρός τροχούς με το μη-
χανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης
μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσε-
ων. Βέβαια στην πρώην πίστα Formula 1
του Εστορίλ της Πορτογαλία που βρεθήκαμε
οι αριθμοί δεν έχουν καμία αξία. Εδώ, μια
βροχερή μέρα του 1985, ο θρυλικός Ayrton
Senna πέτυχε την πρώτη του νίκη στη F1 ξε-
κινώντας το ταξίδι του προς την αθανασία.
Δυστυχώς και μια μέρα πριν βρεθούμε στο
τιμόνι του Honda Civic Type R έβρεχε, όπο-
τε η άσφαλτος ήταν ακόμα υγρή όταν ξεκινή-
Ο κινητήρας Καθίσματα όνειρα, αγωνι- σαμε τους πρώτους γύρους.
K20 αποδίδει
330 ίππους στικές λεπτομέρειες!
και 420 Nm Με το Honda Civic Type R
ροπή. Για H καμπίνα, αν και ακολουθεί τη φιλο-
το 0-100 σοφία του «πολιτισμένου» Civic, είναι πιο στην πίστα ή αλλιώς στο φυ-
χλμ/ώρα minimal, με ποιοτικά υλικά και ξεκάθαρα σικό του περιβάλλον!
απαιτούνται
5,4 δλ και πιο σκληροπυρηνική. Το αγωνιστικό τιμό- Εδώ δεν θα χρησιμοποιήσουμε παρελ-
η τελική νι με το σωστό μέγεθος στεφάνης, ο μικρός
ταχύτητα είναι αλουμινένιος επιλογέας ταχυτήτων και τα θοντικό χρόνο, αφού οι εικόνες και η αί-
275 χλμ/ώρα. σθηση τριγυρίζουν στο μυαλό μας σαν να
sportif πετάλια σε βάζουν στο κατάλληλο είμαστε ακόμα εκεί.
mood που συμπληρώνεται ιδανικά από τα Στην αρχή δεν πιέζουμε στο όριο! Το
ερωτεύσιμα κόκκινα καθίσματα. ΟΚ, το οδόστρωμα είναι ακόμα ολισθηρό και τα
χρώμα είναι θέμα γούστου, αλλά σε όλα ελαστικά διαστάσεως 265/30 δεν έχουν
τα άλλα δεν υπάρχει περιθώρια αμφισβή- «ζεσταθεί», κάνοντας το ESP να επεμ-
τησης. Προσφέρουν εξαιρετική πλευρική βαίνει άμεσα σε κάθε στροφή. Παρεμπι-
στήριξη, ακόμα και στη συχνά παραμελη- πτόντως, για να χωρέσει αυτό το μέγεθος
μένη περιοχή των ώμων, χωρίς όμως να ελαστικού, η Honda προσάρμοσε τη γεω-
γίνονται κουραστικά σε μεγάλες αποστά- μετρία του μπροστινού άξονα κι αύξησε το
σεις. Τυχεροί οι μπροστά επιβάτες!
κάμπερ κατά 16%. Πάντως κι υπό αυτές
Ο γνωστός δίλιτρος τούρμπο τις συνθήκες τα φρένα είναι εξαιρετικά και
αποδίδει πλέον 330 ίππους ακόμα σε τέρμα πάτημα δεν επηρεάζουν τη
σταθερότητα του Civic.
Κάτω από το καπό του ιαπωνικού «πριο- Όσο περνάει η ώρα, η υγρασία σιγά σιγά
νιού» κρύβεται ο γνωστός 2λιτρος κινητή- εξαφανίζεται και γύρο με το γύρο ρίχνου-
ρας Κ20 στην υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή με τους χρόνους. Μετά από λίγο, η άσφαλ-
του και πλέον η απόδοση του έχει σκαρφα- τος είναι στεγνή και τότε το Type R δεί-
λώσει στους 330 ίππους και τα 420Nm. Για χνει όλες τις δυνατότητές του. Τα λάστιχα
το 0 - 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 5,4 δλ και έχουν φτάσει στην κατάλληλη θερμοκρα-
έχει τελική ταχύτητα 275 χ.α.ω, με την ισχύ σία κι η πρόσφυση αυξάνεται! Κάνουμε S
ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 28
#e-agora-themata-01-23 gia INTERNET.indd 28 23/12/2022 3:29:13 µµ