Page 25 - 04_2024
P. 25

n ΤΕΧΝΙΚΟ                Μικρά 2024



               Δεν είναι Plug-in hybrid -                                       Προσοχή! Η ανάκτηση ενέργειας και η
               Πάνε ηλεκτρικά για 3-4 χλμ.                                    φόρτιση των μπαταριών είναι πιο αποδο-
                                                                              τική με τα φρένα και την ήπια κύλιση χω-
                 Με  χωρητικότητα  κάτω  από  1  kWh,  η                      ρίς γκάζι από ό,τι μόνο με το «B». Επίσης,
               μπαταρία από την οποία παίρνει ενέργεια                        όταν το υβριδικό σταματά σε φανάρι ή σε
               ένα full υβριδικό αυτοκίνητο μικρή. Επο-                       σήμα STOP πιθανώς να αργήσει λίγο να
               μένως  η  συνολική  απόσταση  ηλεκτροκί-                       σβήσει τον βενζινοκινητήρα. Αν την ώρα
               νησης είναι περιορισμένη και δεν ξεπερνά                       που φρενάρουμε προς το φανάρι γυρίσου-
               τα 3-4 χιλιόμετρα (σ.σ. στα Plug-in hybrid                     με τον επιλογέα στο «Β» και κατόπιν –με

               είναι μεγαλύτερη η μπαταρία, το ίδιο και                       το όχημα ακίνητο και πατημένο το ποδό-
               η  αυτονομία).  Και  πάλι,  όμως,  το  μικρό                   φρενο- ξαναβάλουμε «D» τότε ο κινητή-
               range ενός full hybrid μοντέλου φτάνει για                     ρας αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να σβήσει.
               τις  βασικές  καθημερινές  απαιτήσεις.  Όι                     Εκτός πόλης, πάνε ηλεκτρι-
               εκκινήσεις στα φανάρια,  το παρκάρισμα
               και ξεπαρκάρισμα γίνονται ηλεκτρικά. Μό-                       κά μέχρι τα 130 χλμ./ώρα
               λις αφήσεις το πόδι από το γκάζι τότε αμέ-                       Και τι συμβαίνει όταν πάω να κάνω μία

               σως ο θερμικός κινητήρας σβήνει και το                         προσπέραση ή όταν βρω ανοιχτό τον Κηφι-
               σύστημα γυρίζει σε ηλεκτρική λειτουργία                        σό; Τα full υβριδικά αυτοκίνητα μπορούν να
               μέχρι ο οδηγός να ξαναπατήσει το γκάζι.                        υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση μέχρι μία
               Και σε όλα τα παραπάνω υπολογίστε πως                          συγκεκριμένη  ταχύτητα.  Στο  Toyota  Yaris
               το 75% των ετήσιων μετακινήσεών μας γί-                        αυτό συμβαίνει μέχρι τα 130 χλμ./ώρα, στο
               νεται εντός αστικού ιστού.                                     Honda HR-V e:HEV μέχρι τα 120 χλμ./ώρα.

               Υπάρχει επιλογή «Β» στο κι-                                    Αρα, όταν πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι
                                                                              δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα ανέβει πο-
               βώτιο, με την οποία το αμάξι                                   λύ η κατανάλωση. Εξάλλου, στα υβριδικά

               κάνει μόνο του ανάκτηση                                        στη σβέλτη επιτάχυνση μπορείς να «καις»
                                                                              λιγότερο. Σε μία εκκίνηση από στάση συμ-
                 Τα  υβριδικά  αυτοκίνητα  έχουν  αυτόμα-                     φέρει περισσότερο να επιταχύνεις σβέλτα
               το κιβώτιο. Στα κλασικά αυτόματα των οχη-                      (όχι όμως βίαια και με το πεντάλ στο πάτω-
               μάτων βενζίνης ή ήπια υβριδικής τεχνολογί-                     μα) έως τα 45-50 χλμ./ώρα. Μετά αφήνεις

               ας υπάρχουν οι εξής επιλογές: N για νεκρά                      το γκάζι και μαζί το όχημα να κυλήσει με τη
               ή neutral, R για όπισθεν, D για οδήγηση, P                     ώθηση που έχει ήδη αναπτύξει. Έτσι μπορεί
               για το παρκάρισμα. Στα υβριδικά, πάλι, υπάρ-                   να είναι πιο αποδοτική από την ομαλή και
               χει και μία έξτρα επιλογή, το «B». Το γράμ-                    σταθερή επιτάχυνση. Εκτός αυτού, αφήνο-
               μα «B» δηλώνει την μπαταρία των υβριδικών                      ντας στιγμιαία το γκάζι μετά την επιτάχυνση
               (Battery) και βοηθά περισσότερο στις κατη-                     αφήνεις το όχημα να περάσει στην ηλεκτρι-
               φόρες. Όυσιαστικά έχουμε να κάνουμε με                         κή λειτουργία. Ό οδηγός πρέπει στη συνέ-

               διαδικασία προσομοίωσης του φρεναρίσμα-                        χεια να είναι ευγενικός στο εκ νέου πάτη-
               τος με τον κινητήρα. Για αυτό και σε μια κατη-                 μα του γκαζιού ώστε να μη διαταράξει την
               φόρα αν αφήσεις το γκάζι θα έχεις πιο έντο-                    παροχή αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργει-
               νη ανάκτηση από ότι στην τυπική θέση «D».                      ας για την κίνηση του οχήματος.   v
  S

                                                   25 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
                                                   25
                                                   25


          #e-agora-themata_04_2024 internet NEW.indd   25                                                         1/4/2024   4:15:10 µµ
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30