Page 25 - 04_2024
P. 25
n ΤΕΧΝΙΚΟ Μικρά 2024
Δεν είναι Plug-in hybrid - Προσοχή! Η ανάκτηση ενέργειας και η
Πάνε ηλεκτρικά για 3-4 χλμ. φόρτιση των μπαταριών είναι πιο αποδο-
τική με τα φρένα και την ήπια κύλιση χω-
Με χωρητικότητα κάτω από 1 kWh, η ρίς γκάζι από ό,τι μόνο με το «B». Επίσης,
μπαταρία από την οποία παίρνει ενέργεια όταν το υβριδικό σταματά σε φανάρι ή σε
ένα full υβριδικό αυτοκίνητο μικρή. Επο- σήμα STOP πιθανώς να αργήσει λίγο να
μένως η συνολική απόσταση ηλεκτροκί- σβήσει τον βενζινοκινητήρα. Αν την ώρα
νησης είναι περιορισμένη και δεν ξεπερνά που φρενάρουμε προς το φανάρι γυρίσου-
τα 3-4 χιλιόμετρα (σ.σ. στα Plug-in hybrid με τον επιλογέα στο «Β» και κατόπιν –με
είναι μεγαλύτερη η μπαταρία, το ίδιο και το όχημα ακίνητο και πατημένο το ποδό-
η αυτονομία). Και πάλι, όμως, το μικρό φρενο- ξαναβάλουμε «D» τότε ο κινητή-
range ενός full hybrid μοντέλου φτάνει για ρας αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να σβήσει.
τις βασικές καθημερινές απαιτήσεις. Όι Εκτός πόλης, πάνε ηλεκτρι-
εκκινήσεις στα φανάρια, το παρκάρισμα
και ξεπαρκάρισμα γίνονται ηλεκτρικά. Μό- κά μέχρι τα 130 χλμ./ώρα
λις αφήσεις το πόδι από το γκάζι τότε αμέ- Και τι συμβαίνει όταν πάω να κάνω μία
σως ο θερμικός κινητήρας σβήνει και το προσπέραση ή όταν βρω ανοιχτό τον Κηφι-
σύστημα γυρίζει σε ηλεκτρική λειτουργία σό; Τα full υβριδικά αυτοκίνητα μπορούν να
μέχρι ο οδηγός να ξαναπατήσει το γκάζι. υποστηρίξουν την ηλεκτροκίνηση μέχρι μία
Και σε όλα τα παραπάνω υπολογίστε πως συγκεκριμένη ταχύτητα. Στο Toyota Yaris
το 75% των ετήσιων μετακινήσεών μας γί- αυτό συμβαίνει μέχρι τα 130 χλμ./ώρα, στο
νεται εντός αστικού ιστού. Honda HR-V e:HEV μέχρι τα 120 χλμ./ώρα.
Υπάρχει επιλογή «Β» στο κι- Αρα, όταν πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι
δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα ανέβει πο-
βώτιο, με την οποία το αμάξι λύ η κατανάλωση. Εξάλλου, στα υβριδικά
κάνει μόνο του ανάκτηση στη σβέλτη επιτάχυνση μπορείς να «καις»
λιγότερο. Σε μία εκκίνηση από στάση συμ-
Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν αυτόμα- φέρει περισσότερο να επιταχύνεις σβέλτα
το κιβώτιο. Στα κλασικά αυτόματα των οχη- (όχι όμως βίαια και με το πεντάλ στο πάτω-
μάτων βενζίνης ή ήπια υβριδικής τεχνολογί- μα) έως τα 45-50 χλμ./ώρα. Μετά αφήνεις
ας υπάρχουν οι εξής επιλογές: N για νεκρά το γκάζι και μαζί το όχημα να κυλήσει με τη
ή neutral, R για όπισθεν, D για οδήγηση, P ώθηση που έχει ήδη αναπτύξει. Έτσι μπορεί
για το παρκάρισμα. Στα υβριδικά, πάλι, υπάρ- να είναι πιο αποδοτική από την ομαλή και
χει και μία έξτρα επιλογή, το «B». Το γράμ- σταθερή επιτάχυνση. Εκτός αυτού, αφήνο-
μα «B» δηλώνει την μπαταρία των υβριδικών ντας στιγμιαία το γκάζι μετά την επιτάχυνση
(Battery) και βοηθά περισσότερο στις κατη- αφήνεις το όχημα να περάσει στην ηλεκτρι-
φόρες. Όυσιαστικά έχουμε να κάνουμε με κή λειτουργία. Ό οδηγός πρέπει στη συνέ-
διαδικασία προσομοίωσης του φρεναρίσμα- χεια να είναι ευγενικός στο εκ νέου πάτη-
τος με τον κινητήρα. Για αυτό και σε μια κατη- μα του γκαζιού ώστε να μη διαταράξει την
φόρα αν αφήσεις το γκάζι θα έχεις πιο έντο- παροχή αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργει-
νη ανάκτηση από ότι στην τυπική θέση «D». ας για την κίνηση του οχήματος. v
S
25 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
25
25
#e-agora-themata_04_2024 internet NEW.indd 25 1/4/2024 4:15:10 µµ