Page 15 - e-agora 05-10-20
P. 15
n ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ
τανάλωση καυσίμου και συνεπώς η μεί- βάλλει άμεσα στην αύξηση της απόδο-
ωση των εκπομπών CO2 χωρίς συμ- σης στην έξοδο του στροφαλοφόρου
βιβασμούς στη μέγιστη απόδοση, σε άξονα. Η συνολική συνδυασμένη ισχύς Οι μπαταρίες
αντίθεση με τα συμβατικά συστήματα αυτού του συστήματος είναι 150 kW. Η των
μοντέλων iV
κινητήρων χωρίς την τεχνολογία e-TEC. μπαταρία 13 kW επαρκεί για 55 χιλιό- μπορούν να
Στην περίπτωση της OCTAVIA, υπάρ- μετρα καθαρά ηλεκτρικής οδήγησης, φορτιστούν
χουν δύο εκδόσεις e-TEC, των 81 kW, σύμφωνα με το WLTP. είτε από
ηλεκτρικές
με κινητήρα 1.0 TSI e-TEC και των 110 Οι μπαταρίες των μοντέλων iV μπο- πρίζες του
kW, με κινητήρα 1.5 TSI e-TEC. Μόνο ρούν να φορτιστούν είτε από ηλεκτρι- οικιακού
τα μοντέλα iV προσφέρουν ένα πλή- κές πρίζες του οικιακού δικτύου εί- δικτύου είτε
από σταθμούς
ρως ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα. Δι- τε από σταθμούς φόρτισης ή, όπως και φόρτισης
αφέρουν από τα e-TEC στο ότι οι ηλε- στα ήπια υβριδικά, με ανάκτηση ενέρ- ή, όπως και
κτρικοί κινητήρες τους είναι πολύ πιο γειας, που σημαίνει αποθήκευση της στα ήπια
ισχυροί, παρέχοντας απόδοση που εί- ενέργειας που παράγεται κατά το φρε- υβριδικά, με
ανάκτηση
ναι συγκρίσιμη με τους τυπικούς κινη- νάρισμα. Κατά τη διάρκεια της ανάκτη- ενέργειας,
τήρες εσωτερικής καύσης. Και δεν έχει σης, ο ηλεκτρικός κινητήρας λειτουργεί που σημαίνει
σημασία αν είναι ένα plug-in υβριδικό ως γεννήτρια και μετατρέπει τη μηχανι- αποθήκευση
της ενέργειας
ή ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η κή ενέργεια σε ηλεκτρική, η οποία κα- που
νέα OCTAVIA iV, για παράδειγμα, συν- τόπιον αποθηκεύεται στη μπαταρία. παράγεται
δυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW με Αυτή η ενέργεια μπορεί στη συνέχεια κατά το
φρενάρισμα.
έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης 110 είτε να χρησιμοποιηθεί κατά την επιτά-
kW 1.4 TSI. Σε αυτήν την περίπτωση χυνση, προσφέροντας καλύτερες επι-
ο ηλεκτρικός κινητήρας βρίσκεται με- δόσεις, είτε σε καθαρά ηλεκτρική λει-
ταξύ του κινητήρα εσωτερικής καύσης τουργία του οχήματος, όταν κάτι τέτοιο
και του κιβωτίου ταχυτήτων, οπότε συμ- είναι η προτίμηση του οδηγού. v
15 ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ
#e-agora-themata-05-10-20.indd 15 2/10/2020 12:32:25