Page 34 - 10_2023
P. 34

n n n                       n ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΣΤΑ 11 ΒΗΜΑΤΑ
                                     Toyota Yaris Hybrid vs Renault Clio E-TECH
               Η μάχη των μικρών υβριδικών









































                                 Τι τύχη μπορεί να έχει το υβριδικό Renault Clio E-TECH απέναντι στο αντίστοιχο Toyota
                                 Yaris, που ήταν το πρώτο full υβριδικό μικρό μοντέλο, στην ιστορία της αυτοκίνησης;


                                       ια  τη  μονομαχία  αυτή  επιλέξαμε  τις  φυσικά χαμηλή κατανάλωση βενζίνης.
                                       υβριδικές  εκδόσεις  των  δύο  δημο-     Το Toyota Yaris χρησιμοποιεί 3κύλινδρο
                                 Γφιλών μικρών, του ιαπωνικού Toyota  ατμοσφαρικό  1,5  λτ.  κινητήρα  92  ίππων
                                 Yaris  και  του  γαλλικού  Renault  Clio.  To  και  συνδυαστικά  με  τον  80  ίππων  ηλε-
                                 Toyota  Yaris  θα  μπορούσε  να  θεωρηθεί  κτροκινητήρα, οποίο παίρνει ενέργεια από
                                 «δάσκαλος»  μιας  και  έχει  γράψει  ιστορία  μια μικρή μπαταρία, που φορτίζει με ανά-
                                 όντας  το  πρώτο  μικρό  αυτοκίνητο  με  full  κτηση από το φρενάρισμα, όταν σηκώνεις
                                 υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο είδα- το πόδι από το γκάζι και τη γεννήτρια, απο-
                                 με από την προηγούμενη κιόλας γενιά του.  δίδει 116 άλογα (στα υβριδικά τις περισ-
                                 Στη σημερινή, 4η γενιά, το Toyota Yaris συ- σότερες φορές η συνδυαστική ισχύς είναι
                                 νεχίζει φυσικά να προσφέρει υβριδικό σύ- μικρότερη από απλό άθροισμα των ίππων
                                 στημα κίνησης, που έχει εξελιχθεί για με- βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα).
                                 γαλύτερη απόδοση και ακόμα χαμηλότερη          Το υβριδικό σύστημα του Yaris συνδυάζε-
                                 κατανάλωση.  Το  Renault  Clio  Ε-ΤΕCH  με  ται αποκλειστικά με ένα αυτόματο κιβώτιο
                                 full  υβριδική  τεχνολογία  παρουσιάστηκε  eCVT,  η λειτουργία του οποίου είναι παρό-
                                 σχετικά πρόσφατα και έχει αρκετές μηχανι- μοια με αυτή των κιβωτίων συνεχούς μετα-
                                 κές διαφοροποιήσεις από το Yaris, ωστόσο  βαλλόμενης σχέσης (CVT), χωρίς όμως τον
                                 στο δια ταύτα συνδυάζει κινητήρα βενζίνης  ιμάντα/καδένα που τα χαρακτηρίζει, αλλά
                                 με ηλεκτροκινητήρα για περιορισμένες δυ- με ένα περίπλοκο σύστημα γραναζιών. Η
                                 νατότητες ηλεκτροκίνησης (σταμάτα-ξεκίνα  βασική έκδοση Active κοστίζει 20.380 ευ-
                                 στην κίνηση, παρκάρισμα, φανάρια κτλ) και  ρώ, ενώ η αμέσως επόμενη Active Plus με      S

                                                  ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΕΟ ΘΕΜΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΛΊΣΤΑ 34




          #e-agora-themata-10-23 internet new.indd   34                                                          2/10/2023   11:46:47 πµ
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39